همکاری ستاد کانون های مساجد و وزارت آموزش و پرورش در زمینه اوقات فراغت/ تقدیر از کانون های نشاط برتر
همکاري ستاد کانون هاي مساجد و وزارت آموزش و پرورش در زمينه اوقات فراغت/ تقدير از کانون هاي نشاط برتر
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در نشست تشریح برنامه های اوقات فراغت، خبر داد:

همکاری ستاد کانون های مساجد و وزارت آموزش و پرورش در زمینه اوقات فراغت/ تقدیر از کانون های نشاط برتر

حجت الاسلام والمسلمين خداداده در نشست تشريح و تبيين برنامه هاي اوقات فراغت، گفت: هماهنگي خوبي ميان ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور با وزارت آموزش و پرورش براي برگزاري بخشي از برنامه هاي اوقات فراغت در مدارس صورت گرفته است‌.
شناسه خبر : 47541 تاریخ انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده در نشست مجازی تشریح و تبیین برنامه های اوقات که امروز ( اول خرداد) در ساختمان شهید بهشتی این ستاد برگزار شد، با بیان اینکه موضوع اوقات فراغت بسیار مهم است و باید برای حضور پر نشاط کودکان، نوجوانان و جوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد، برنامه ریزی خوبی صورت گیرد، گفت: سعی ما در جلسات با مسئولان مختلف کشور بر این است که جایگاه مساجد و کانون ها در اجرای برنامه های اوقات فراغت تقویت شود.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، افزود: حضور خانوادگی مردم در مساجد رویکرد ما است که همین رویکرد را در ویژه برنامه های اوقات فراغت مساجد دنبال می کنیم. مساجد در دهه های 60 و 70 و حتی اوایل دهه هشتاد، کانون و پایگاه حضور نسل جوان در برنامه های اوقات فراغت بودند لذا ما باید برای احیای آن دوره درخشان برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: هماهنگی خوبی میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری بخشی از برنامه های اوقات فراغت در مساجد صورت گرفته است‌.

 

حجت الاسلام والمسلمین خداداده تصذیح کرد: کار فراخوان و شناسایی مساجد فعال در حوزه اوقات فراغت باید خیلی سریع شروع شود. همچنان که استفاده از ظرفیت اردویی، ورزشی، سینمایی و سایر ظرفیت های فرهنگی و هنری و علمی در سطح استان ها باید به سرعت آغاز شود.

 

بنا بر این گزارش،  مهدی مقدم، نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت دوره اوقات فراغت و فصل تابستان در زمینه انجام کار تربیتی و فرهنگی، گفت: برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت با محوریت مسجد بسیار مهم است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با بیان اینکه "کانون نشاط" محور و شعار کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه اوقات فراغت است، گفت: کانون های مساجد و خود مساجد باید در این زمینه برقرار باشند و بر اساس نیازسنجی و با تلاش برای موج آفرینی و گفتمان سازی، برنامه های اوقات فراغت را اجرا کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه هویت سازی تشکیلاتی نیز در برنامه های اوقات فراغت بسیار مهم است، ادامه داد: همچنین کانون ها بر اساس اقلیم، مشخصات بومی و محلی و استعدادهای هر استان می توانند برای اوقات فراغت نقشه راه ترسیم کنند.

 

مقدم با بیان اینکه مطالبه گری کانون های فرهنگی هنری در حوزه برنامه های اوقات فراغت بسیار مهم است، ادامه داد: دوره توانمند سازی مدیران و مربیان کانون ها بر اساس نیازسنجی در ایام اوقات فراغت برگزار می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه تقدیر ویژه از ۱۵۰ کانون فعال در حوزه اوقات فراغت، مورد توجه ما و جزو برنامه های اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد است، گفت: ستادها در سطح استان ها، کار حمایت، پایش، نظارت و تسهیل بر فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه اوقات فراغت را پیگیری کنند.

 

وی در پایان گفت: استان ها در اجرای برنامه ها، به برش استانی و توجه به عناوین هر ماه توجه کنند؛ البته برنامه های امسال اوقات فراغت در خرداد ماه کلید می خورد.

کلمات کلیدی: اوقات فراغت