۲۵ باب مسجد در منطقه ۲۲ تهران ساخته می‌شود
۲۵ باب مسجد در منطقه ۲۲ تهران ساخته می‌شود

۲۵ باب مسجد در منطقه ۲۲ تهران ساخته می‌شود

شهردار منطقه ۲۲ گفت: در راستای رفع کمبود سرانه‌های فرهنگی در منطقه ۲۲، ساخت ۲۵ مسجد در این منطقه در دستور کار قرار گرفت.
شناسه خبر : 1268146 تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۴

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، حاجوی در جمع شهروندان و هیات امنای مسجد علی ابن ابیطالب(ع) گفت: یکی از وظایف ما در مدیریت شهری منطقه، حفاظت از سرانه های عمومی و تلاش برای افزایش آنها در زمینه های خدماتی، درمانی، آموزشی و ... است. در حال حاضر با توجه به وجود تعداد ۴۰ مسجد در منطقه و به نسبت جمعیتی که در منطقه ساکن هستند تقریبا یکصد مسجد نسبت به استاندارد معمول کم داریم.

 

حاجوی اضافه کرد: با تلاش مدیریت شهری منطقه، ساخت و ساز و جانمایی تعداد ۲۵ مسجد در دستور کار قرار گرفته و تلاش خواهیم کرد تا با کمک خیرین، اقدامات عمرانی جهت ساخت و راه اندازی این تعداد مسجد در سطح منطقه در اسرع وقت انجام شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به ساخت و ساز مساجد در سطح شهر تهران به عنوان یکی از زیرساخت های مهم فرهنگی و یکی از مباحث مورد تاکید شهردار تهران نیز است، گفت: تلاش می شود با معرفی زمین از محل منابع شهرداری تهران، اقدامات لازم جهت ساخت زیرساخت های فرهنگی منطقه در دستور کار قرار گیرد.

 

شهردار منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران ما، ساخت ۱۵ مدرسه ابتدایی و راهنمایی در سطح منطقه طی یک‌ ماه گذشته در دستور کار قرار گرفته و تلاش خواهد شد برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، کل پهنه منطقه ۲۲ در خصوص برخورداری از سرانه ها باید مورد بررسی و رسیدگی دقیق قرار گیرد. 

 

حاجوی ابراز کرد: در حال حاضر با توجه به کمبودهای زیرساختی که وجود دارد؛ به کاربردن واژه فقر سرانه ها در این منطقه بجا است در همین راستا با تلاش مدیران شهری منطقه طی هفته ها و ماه های گذشته در خصوص برخورداری منطقه از حداقل استانداردها در حوزه برخوداری از سرانه های فرهنگی و آموزشی، اقدامات مهمی صورت گرفته است.

 

وی در ادامه با تاکید بر توسعه حمل و نقل عمومی در سطح منطقه ابراز کرد: در حال حاضر در منطقه ۲۲ سه خط مترو در حال راه اندازی است که مهمترین آن خط ۱۰ مترو تهران با ۱۱ ایستگاه در سطح منطقه است و در هفته های گذشته واگذاری ساخت پنج ایستگاه مترو نیز با همکاری شهرداری تهران و همچنین شرکت مترو در سطح منطقه آغاز شده است که همه این اقدامات در قالب توسعه حمل و نقل عمومی صورت می پذیرد.

 

حاجوی اضافه کرد: مدیریت شهری منطقه، بنا به تدبیر شهردار محترم تهران، پشتبانی خرید بخشی از ۱۱ هزار اتوبوس که به منظور توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران در نظر گرفته شده قبول نموده تا با استفاده از محل منابعی که در حوزه مولدسازی وجود دارد، این تعداد دستگاه اتوبوس در اختیار شهرداری تهران و همچنین شهروندان قرار گیرد.

 

وی در ادامه سخنان خود از جانمایی بنای مقبره شهدای گمنام دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد و گفت: همه ما در منطقه ۲۲ به عنوان دروازه تهران جدید تلاش خواهیم کرد تا معماری اسلامی و شهرسازی جدید را در این منطقه پیاده و ناهنجاری هایی را که در حوزه شهرسازی بوجود آمده، در حد توان کنترل نماییم.

 

وی بحث راه اندازی سیستم فاضلاب را یکی از مهمترین و اصلی ترین دغدغه‌های مدیریت شهری منطقه خواند و گفت: در حال حاضر ۲۷ درصد منطقه تحت پوشش سیستم فاضلاب است و با تعاملاتی که با مجموعه شرکت آب و فاضلاب صورت گرفته ۲ و نیم هکتار زمین به منظور شکل گیری و ساخت سیستم جمع آوری فاضلاب شهری در اختیار مجموعه وزارت نیرو قرار گرفته و در ماه های پیش رو شاهد اتفاقات مطلوبی در این خصوص خواهیم بود.

 

پایان پیام/ 40