طرح تلاوت نور روزانه در ۸۰۰ مسجد استان اجرا می شود
طرح تلاوت نور روزانه در ۸۰۰ مسجد استان اجرا می شود

طرح تلاوت نور روزانه در ۸۰۰ مسجد استان اجرا می شود

سقاء گفت: طرح تلاوت نور که شامل قرائت یک صفحه ای قرآن در بین الصلاتین است روزانه در ۸۰۰ مسجد استان به همت فعالان کانون های مساجد اجرا می شود.
شناسه خبر : 869434 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: 220 مورد محفل انس با قرآن کریم در مناسبت های مختلف سال جاری تاکنون به همت فعالان کانون ها در مساجد استان برگزار شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: 31 خانه نور در مناطق روستایی و محروم با هدف اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ قرائت قرآن کریم به همت فعالان کانون های مساجد دایر است.

 

وی ادامه داد: طرح تلاوت نور که شامل قرائت یک صفحه ای قرآن در بین الصلاتین است روزانه در 800 مسجد استان به همت فعالان کانون های مساجد اجرا می شود طرح تفسیر قرآن کریم نیز به صورت هفتگی در 70 مسجد برگزار می شود.

 

سقاء خاطر نشان کرد: 300 عنوان برنامه نیز در زمینه برگزاری دوره های آموزشی قرآنی شامل روخوانی، حفظ، ترتیل، اذان و ... انس با نهج البلاغه و برنامه های آموزشی تخصصی و مربیگری در سطح کانون های مساجد استان اجرا شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: برنامه های هنری با موضوع قرآن کریم و سایر مسابقات قرآنی در رشته های مختلف در کانون ها برگزار می شود که شامل نقاشی، قصه گویی قرآنی و سایر مسابقه ها است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: برپایی مراسم جزخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان یکی از مهمترین برنامه های قرآنی کانون های مساجد است که در مناطق روستایی و شهری به همت خواهران و برادران با شکوه خاصی برگزار شده است.

 

سقاء ادامه داد: بیش از 1500 جلد قرآن کریم در کانون های مساجد شهری، روستایی و مناطق دور افتاده با هدف ترویج قرائت قرآن کریم توزیع شد.

پایان پیام/ 365