شعار «حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا» بسیار هوشمندانه انتخاب شد
شعار «حضرت معصومه(س)؛ بهترين دختر دنيا» بسيار هوشمندانه انتخاب شد
نویسنده کتاب «آیینه عصمت»:

شعار «حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا» بسیار هوشمندانه انتخاب شد

آيت الله نجفي تهراني، با تقدير از فعاليت هاي ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، گفت: انتخاب شعار «حضرت معصومه(س)؛ بهترين دختر دنيا» با توجه به شرايط کشور به ويژه در حوزه حجاب، بسيار هوشمندانه و اثرگذار بود. برنامه هاي اين دهه بايد جايگاه والاي دختران در دين اسلام را به خوبي تبيين کنند.
شناسه خبر : 47447 تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۰۶

آیت الله «ضیاءالدین نجفی تهرانی» در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با تقدیر از فعالیت های ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، گفت: قطعا اهالی مساجد و هیئت های مذهبی و آستان های مقدس در دهه کرامت با راهبری این ستاد مرکزی، برنامه های خوبی در زمینه تقویت معرفت دینی مردم برگزار خواهند کرد.

 

نویسنده کتاب «آیینه عصمت»، اضافه کرد: شعار و عناوین روزهای دهه کرامت در سال جاری نیز به خوبی انتخاب شده است. انتخاب شعار «حضرت معصومه(س)؛ بهترین دختر دنیا» با توجه به شرایط کشور به ویژه در حوزه حجاب، بسیار هوشمندانه انتخاب شده است. برنامه های این دهه باید جایگاه والای بانوان و زنان و دختران در دین اسلام را به خوبی تبیین کنند.

 

تولیت حوزه علمیه نبی اکرم (ص) تهران، اضافه کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) با تمام وجود درک کامل و شناخت دقیق نسبت به قران کریم داشتند و توانستند به واسطه انس با قرآن و ولایت مداری و شناخت دقیق شرایط زمان، به جایگاه ممتازی دست یابند.

 

آیت الله نجفی تهرانی، گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) الگوی بسیار خوبی برای آحاد مردم به ویژه دختران هستند بنابراین برنامه های دهه کرامت باید به تبیین و معرفی دقیقی از شخصیت بی نظیر بانوی کرامت بپردازد.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه، در ادامه با بیان اینکه جهاد تبیین، دشمن شناسی، جذب نسل جوان و پاسخگویی به شبهات اعتقادی مردم باید جزو محورهای برنامه های دهه کرامت باشد، گفت: معرفی سبک زندگی و سیره حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) و تبیین ابعاد شخصیت ممتاز حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با برگزاری برنامه های جذاب و متنوع، در دهه کرامت مورد توجه آستان های مقدس و امامزادگان و مساجد و هیئت ها قرار گیرد.

 

یادآور می شود، کتاب «آیینه عصمت»، از هشت بخش با عناوین ولادت و تبار خانوادگی حضرت معصومه سلام الله علیها، شخصیت علمی و جایگاه معنوی حضرت معصومه سلام الله علیها، دعوت امام رضا به خراسان و پیشنهاد ولایتعهدی تا شهادت، هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها از مدینه به ایران به قصد دیدار امام رضا علیه السلام، شهر قم در پشینه تاریخ، بارگاه نورانی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، یادادشت ها و امامزادگان آرمیده در قم است.

 

آیت الله نجفی تهرانی دراین کتاب که با نثری ساده پیرامون زندگی حضرت معصومه سلام الله علیها نوشته شده است به زندگی، شخصیت علمی و جایگاه معنوی حضرت فاطمه معصومه، القاب ایشان و برخی از احادیث روایت شده درباره ایشان نیز پرداخته است و جلوه هایی از کرامات ایشان را به تصویر کشیده به گونه ای که مخاطب بتواند با مطالعه اثر دیدگاهی جامع تر نسبت به موضوع پیدا کند. همچنین نویسنده در این اثر، دلایل هجرت هجرت را به تفضیل توضیح می دهد و انگیزه های آن حضرت را از هجرت بر می شمارد و مسیر حرکت  ایشان را به ایران نشان می دهد.