یکی از مشکلات جامعه امروزی فرهنگ کار است/ کمیته فرهنگ سازی کار تشکیل شود
یکی از مشکلات جامعه امروزی فرهنگ کار است/ کمیته فرهنگ سازی کار تشکیل شود

یکی از مشکلات جامعه امروزی فرهنگ کار است/ کمیته فرهنگ سازی کار تشکیل شود

حجت الاسلام میثم تارم گفت: باید ذیل شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان کمیته ای متشکل از اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی برای فرهنگ سازی کار و اشتغال تشکیل شود.
شناسه خبر : 1267477 تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) حجت الاسلام میثم تارم در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع)، گفت: امام جعفر صادق (ع) و امام محمد باقر (ع) در سنین پیری بارها در ظهر گرم مشغول کار و تلاش بودند و کار را یک فریضه عبادی تلقی می کردند.
رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان یکی از مشکلات جامعه امروزی را فرهنگ کار دانست و افزود: در شرایط فعلی ایجاد شغل برای جوانان خدمتی بزرگ می باشد.
وی با بیان این مطلب که گسترش فرهنگ کار مستلزم ارائه راهکار است، خاطرنشان کرد: محور نشست شورای فرهنگ عمومی همان طور که از نامش پیداست، فرهنگ و فرهنگ‌سازی موضوعات متعدد است که امروز به توسعه فرهنگ‌ کار اختصاص داده شد.
حجت الاسلام تارم تصریح کرد: باید تفکر پشت میز نشینی را تغییر داد و نوجوان و جوان را نسبت به انتخاب رشته های تحصیلی متناسب با مشاغل مورد نیاز منطقه راهنمایی کرد، آموزش و پرورش، معلمین، انجمن اولیا و مربیان و مشاوران تحصیلی می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: از آنجایی که منطقه ما قطب کشاورزی بنابراین باید با فرهنگ سازی نوجوان را نسبت به تحصیل در هنرستان کشاورزی و سایر هنرستان های سطح شهر که رشته های مورد نیاز مشاغل منطقه را دارند، تشویق و ترغیب کرد.
وی با بیان این مطلب که کارفرمایان باید با قوانین کار آشنا شده و آنها را رعایت کنند، اظهار کرد: کارآفرینان و صاحبان مشاغل باید حق و حقوق کارگران را رعایت کنند.
حجت الاسلام تارم عنوان کرد: باید ذیل شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان کمیته ای متشکل از اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی برای فرهنگ سازی کار و اشتغال تشکیل شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با اشاره به این که کار و رفع موانع تولید از دغدغه های مقام معظم رهبری است، ابراز کرد: متاسفانه برخلاف منویات مقام معظم رهبری عمل شده و شاهد گرانی ها در صنعت خودرو و غیره هستیم.

پایان پیام/ 586