قاضی‌عسکر: تولید محتوای غنی بر شکوه دهه کرامت می‌افزاید/خداداده: برنامه‌های دهه کرامت امسال رشد ۵ برابری دارد
قاضی‌عسکر: تولید محتوای غنی بر شکوه دهه کرامت می‌افزاید/خداداده: برنامه‌های دهه کرامت امسال رشد ۵ برابری دارد

قاضی‌عسکر: تولید محتوای غنی بر شکوه دهه کرامت می‌افزاید/خداداده: برنامه‌های دهه کرامت امسال رشد ۵ برابری دارد

تولید محتوای غنی در برگزاری جشن‌ها، جهاد تبیین با محور جایگاه رفیع زن و دختر در آموزه‌های اسلام و پنج برابر شدن کمیت برنامه‌ها از مباحث مطرح در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت با تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) بود.
شناسه خبر : 1267448 تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۰۳

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، جلسه دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت با حجت الاسلام والمسلمین «سیدعلی قاضی عسکر»، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) صبح امروز (چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت ماه) در دفتر تولیت آستان سیدالکریم (ع) در شهر ری برگزار شد. 

 

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر طی سخنانی گفت: ضرورت دارد دستگاه های عضو شورای بزرگداشت دهه کرامت نسبت به موضوع تولید محتوا اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بیان کرد: به عنوان مثال ضرورت دارد که برای سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر در برنامه هایی که به این مناسبت تدارک دیده می شود، مطالبی بگوییم که نگرش دختران نسبت به جایگاه زن و دختر تغییر کند. مقام معظم رهبری در جلسه ای که با بانوان داشتند در مورد جایگاه زن در اسلام مطالبی را مطرح کردند که محتوای آن جلسه بسیار غنی و کاربردی بود. این نگاه اگر در همه جا مورد توجه باشد، بدون شک در مخاطبان تاثیرگذار خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) پیرامون جایگاه زن سخنان گهربار و فرمایشاتی اثرگذار دارند که بدون شک اگر این نکات امروز در برنامه های دهه کرامت مورد توجه قرار گیرند در مخاطب دگرگونی فکری ایجاد می کند

 

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تصریح کرد: بیان تأکیدات و فرمایشات بزرگان اسلام علاوه بر اینکه می تواند جامعه را به این باور نسبت به جایگاه زن در اسلام  برساند، می تواند برای آن الگو و راهبردی برای زندگی باشد.

 

وی با بیان اینکه در ایام دهه کرامت باید متناسب با زمان و مقتضیات موضوع اخلاق مداری را مورد توجه قرار دهیم، ابراز کرد: اینکه چه پیامی باید به مخاطب نوجوان و جوان ارائه شود یا آنکه مصادیق شادی و نشاط مومنانه چیست باید در دهه کرامت مورد بحث قرار بگیرد. با توجه به این محورها می توان در مخاطب اثر داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در ادامه این دیدار خطاب به دستگاه های عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: سخنرانی ها و مداحی های این ایام باید به دور از تحریفات و بدون عوارض بیان شود. توجه به این موضوع بدون شک می تواند زمینه ساز جلسه ای پر رونق و پر محتوا را فراهم کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در پایان ابراز خاطرنشان کرد: امید است با همکاری دستگاه های عضو ستاد بزرگداشت بتوانیم گام های اثرگذاری در دهه کرامت برداریم. ایجاد تنوع در برنامه های فرهنگی یک ضرورت است و با ظرفیت های بالایی که داریم می توانیم با تدارک محتواهای غنی بر شکوه جشن های دهه کرامت بیافزاییم.

 

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین «کمال الدین خداداده» با بیان اینکه دهه کرامت به عنوان شجره طیبه ای که می تواند جریانات فرهنگی در کشور را مدیریت کند تعیین شده است، گفت: از مهمترین ویژگی های ستاد بزرگداشت دهه کرامت مردمی بودن آن است.

 

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور بیان کرد: لازم است در این دهه تلاش کنیم نوجوانان و جوانان در فرصت دهه کرامت با شور و نشاط تعظیم شعائر کنند.

 

وی با بیان اینکه جشن های دهه کرامت از سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می شود، افزود: بانوی کرامت می تواند الگویی بی نظیر نه تنها برای بانوان بلکه برای مردان باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خداداده خاطرنشان کرد: در ایام دهه کرامت در مراکز استان ها و شهر تهران برنامه هایی تدارک دیده شده است و برنامه محوری استان تهران نیز در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می شود. همچنین به مناسبت روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی کاظم (ع) نیز برنامه های ویژه ای از سوی این آستان در نظر گرفته شده و به مناسبت روز بزرگداشت امامزادگان نیز آیین غبارروبی امامزادگان و بقعه های متبرکه در کشور انجام می شود.

 

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با بیان اینکه خدمت کریمانه شعار و برنامه محوری این دهه است، ادامه داد: موضوع همدلی و امیدآفرینی نیز در شعار محوری دهه کرامت دیده شده است.

 

وی با بیان اینکه امسال برنامه های دهه کرامت نسبت به سال های گذشته پنج برابر شده است، افزود: برنامه های محتوایی و معرفتی در مورد دهه کرامت باید در طول سال مورد توجه قرار گیرد و در این راستا نیز با همکاری دستگاه های عضو ستاد بزرگداشت توانسته ایم تولید محتوا و فیش های منبر تهیه کنیم.

 

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، حجت الاسلام محسن عرفاتی، معاون علمی فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) نیز بیان کرد: برنامه های دهه کرامت استان تهران با محوریت آستان سیدالکریم(ع) اجرا می شود ضمن اینکه برای شب و روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) ویژه برنامه مفصل پیش بینی کرده ایم.

 

وی تصریح کرد: تجمع دختران کرامت و مراسم خطبه خوانی در صحن اصلی آستان سیدالکریم (ع) با مشارکت خدام آستان ایشان و خادمان رضوی برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/ 40