برپایی کرسی های آزاداندیشی و معرفتی در مدارس علمیه
برپايي کرسي هاي آزادانديشي و معرفتي در مدارس علميه
حوزه های علمیه کشور به مناسبت دهه کرامت برگزار می کند

برپایی کرسی های آزاداندیشی و معرفتی در مدارس علمیه

حوزه هاي علميه کشور برنامه هاي متنوعي در بزرگداشت دهه کرامت تدارک ديده است که برپايي کرسي هاي آزادانديشي و معرفتي در مدارس علميه و تقدير از دختران نمونه و نخبه، از جمله آنها است.
شناسه خبر : 47265 تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، مدارس علمیه کشور با توجه به نقشی که در تربیت مبلغان دینی دارند، پرچمدار برگزاری برنامه های مذهبی در طول سال، از جمله در ایام دهه کرامت هستند. علاوه  بر اینها مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، از برگزاری برنامه ها و جشن های متنوع به مناسبت دهه کرامت در مدارس علمیه خبر داده است.

 

این گزارش می افزاید، برگزاری جشن های گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) با محوریت شعار «حضرت معصومه (س)؛ بهترین دختر دنیا» در مدارس علمیه، برپایی کرسی های آزاداندیشی و معرفتی در ایام دهه کرامت، معرفی و تقدیر از دختران نمونه و نخبه، برگزاری اردوهای زیارتی و معرفتی و اجرای رویدادهای فرهنگی هنری، از جمله برنامه های حوزه های علمیه به مناسبت دهه کرامت است.

 

بنا بر این گزارش، از برنامه های دیگر حوزه های علمیه کشور در ایام دهه کرامت عبارتند از: مشارکت فعال و موثر مبلغان و مدیران و استادان مدارس علمیه در  اجرای برنامه های ملی و استانی، اجرای طرح های جهادی مومنانه و توزیع بسته های معیشتی میان نیازمندان در مناطق محروم و کم برخودار و به نیابت از ائمه اطهار(ع) و امامزادگان، انتشار ویژه نامه ها و محتواهای مرتبط، استفاده از ظرفیت مبلغان فعال در فضای مجازی و رونمایی از آثار برتر در زمینه قرآن و عترت به ویژه مرتبط با حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و کریمه اهل بیت (س).

 

از برنامه های دیگر حوزه های علمیه کشور به مناسبت دهه کرامت عبارت است از: چراغانی حوزه های علمیه و مشارکت در آذین بندی و چراغانی محلات اطراف مدارس علمیه، برپایی ایستگاه های صلواتی در مقابل حوزه های علمیه و در سطح محلات، برگزاری مراسم به مناسبت روز بزرگداشت امامزادگان، برگزاری نشست های تبیینی در حوزه حجاب و عفاف و همکاری با دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی برای اعزام مبلغ به اقصی نقاط کشور.