از برگزاری دوره آموزشی برای کتابداران تا اجرای سرود در موضوع کتابخوانی
از برگزاري دوره آموزشي براي کتابداران تا اجراي سرود در موضوع کتابخواني
برنامه ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران؛

از برگزاری دوره آموزشی برای کتابداران تا اجرای سرود در موضوع کتابخوانی

برگزاري دوره آموزشي براي کتابداران و اجراي سرود در موضوع کتاب و کتابخواني از جمله برنامه هاي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در سي و چهارمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران است.
شناسه خبر : 47156 تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از جمله دستگاه های فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی است و مدیریت کتابخانه های مساجد کشور را نیز برعهده دارد.

 

این ستاد به دلیل فعالیت های متنوع و گسترده در حوزه کتاب و کتابخوانی، در ایام برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با برپایی دو غرفه بسیار فعال، میزبان مردم است و کارشناسان حوزه کتاب تجربه های موفق کتابداری را با نسل جوان به اشتراک می گذارند.

از فعالیت های جالب توجه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ایام سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اجرای سرود توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

بنا بر این گزارش، همه روزه یکی از گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد در محل سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با موضوع کتاب و کتابخوانی اجرا خواهد داشت. طی روزهای نخست این نمایشگاه، این گروه های سرود در استیج اصلی نمایشگاه کتاب تهران، اجرا داشتند که پایان زمان برگزاری نمایشگاه ادامه خواهد داشت.

 

این گزارش می افزاید، برنامه دیگر این ستاد در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، برگزاری دوره آموزشی کتابداری نوین و مدیریت کتابخانه های مساجد، طی روزهای 23 و 24 اردیبهشت از ساعت 14 تا 16 و سی دقیقه در سالن کتابیاران  است. در هر دوره، چهل نفر از کتابداران شرکت می کنند و چند تن از استادان سرای اهل قلم، مدرسان این دوره هستند.

 

بنا بر این گزارش، اجرای نمایش عروسکی با موضوعات مسجد محور، راه اندازی میز استعداد یابی و عضو گیری از میان علاقه مندان، از برنامه های دیگر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در نمایشگاه کتاب تهران است.

 

پخش کلیپ های طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، برگزاری نشست فرهنگی با حضور نویسندگان برتر مسجدی، کانونی و اساتید کتابداری در موضوعات مختلف، اجرای گروه سرود، نمایش و تئاتر با موضوع کتاب و کتابخوانی در فضای فرهنگی نمایشگاه و معرفی فعالیت های کتاب و کتابخوانی کانون های فرهنگ هنری منتخب مساجد استان تهران از برنامه های دیگر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران است.

 

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دو غرفه در این نمایشگاه دارد که غرفه اصلی آن در سالن شبستان، نیم طبقه بالا، سالن فعالیت های فرهنگی واقع شده، وغرفه کودک و نوجوان در سالن کودک و نوجوان، غرفه بچه های مسجد، مستقر است.

 

یادآور می شود، پیش از این، مراسم رونمایی از کتاب صوتی "آیینه" از محصولات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، روز جمعه 22 اردیبهشت، در غرفه گوشه نقد سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد. کتاب صوتی آینه در یازده فصل تنظیم شده است و به موضوع سیره اخلاقی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) می پردازد.