از برگزاری مراسم گلریزان در زورخانه‌ها تا تکریم دختران ورزشکار محجبه
از برگزاري مراسم گلريزان در زورخانه‌ها تا تکريم دختران ورزشکار محجبه
وزارت ورزش و جوانان به مناسبت دهه کرامت برگزار می کند

از برگزاری مراسم گلریزان در زورخانه‌ها تا تکریم دختران ورزشکار محجبه

وزارت ورزش و جوانان، برنامه هاي متنوعي در بزرگداشت دهه کرامت تدارک ديده است که برگزاري مراسم گلريزان در زورخانه‌هاي کشور براي کمک به نيازمندان و تکريم از دختران ورزشکار محجبه که داراي عناوين قهرماني جهان و مسابقات آسيايي هستند، از جمله آنها است.
شناسه خبر : 47024 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۲۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، وزارت ورزش و جوانان به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام علی بن موسی الرضا (ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه (س)، برنامه های متنوعی در بزرگداشت دهه کرامت تدارک دیده است.

 

گرامیداشت میـلاد حضرت معصومـه(س) و روز دختر و میـلاد امام رضا (ع) بـا مشارکت مـؤثـر ادارات ورزش و جـوانـان، هیئتهای ورزشی و سـازمـان‌هـای مردم‌نهاد جوانان در سراسر کشور، از جمله برنامه های  این وزارتخانه به مناسبت دهه کرامت است.

 

بنا بر این گزارش، برنامه های دیگر وزارت ورزش و جوانان در ایام دهه کرامت عبارتند از: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های فرهنگی تخصصی تبیین و تحلیل جایگاه معرفتی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، حمایت از برگزاری مسابقات هنرهای تجسمی که بر اساس آن فرازهایی از زندگانی امام رضا (ع) به تصویر و هنر درآمده باشد و تلاش برای تبیین و ترویج فرهنگ رضوی از طریق دعوت از شخصیتهای برجسته علمی و مذهبی.

 

 انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی متناسب بـا بـزرگـداشت ایـام دهـه کـرامت در محل اداره کل، ادارات شهرستانی، هیئتهای ورزشی و سمن‌های جوانان، و همچنین انجام تبلیغات گسترده و فراگیر در پایگاههای اطلاع‌رسانی و کانال‌ها و گروه‌های مرتبط با حوزه ورزش در شبکههای اجتماعی مجازی، از دیگر برنامه ها است.

 

بر پایه این گزارش، بـرگـزاری مسابقـات فـرهنگی برای ورزشکاران و جـوانـان استـان تحت عنوان "کرامت و اهل بیت (ع)" در فضای مجـازی و پـایگـاههای اطلاع ‌رسانی ادارات کل و ادارات و هیئتهای تابعه، تجلیل و تکریم از دختران ورزشکار محجبه که دارای عناوین قهرمانی جهان و مسابقات آسیایی هستند و تجلیل و تـقـدیـر از ورزشکـاران، قهـرمانان و کارشناسان و مدیران ورزش استان‌ که در مقام خادم یا خادم یاران امام رضا (ع) با آستان قدس رضوی همکاری دارند، از برنامه های دیگر وزارت ورزش و جوانان به مناسبت دهه کرامت است.

 

توسعه گردشگری مذهبی با حضور قهرمانان ورزشی در ایام دهه کرامت، باز نشر محصولات رسانه‌ای در حوزه عفاف و حجاب در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی ادارات کل و شهرستان‌ها و هیئتهای تابعه، برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی، اجرای برنامه‌های مولودی‌خوانی در وصف امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) و برگزاری آیین زورخانه‌ای و پهلوانی از میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا(ع)،  در دهه کرامت توسط وزارت ورزش و جوانان اجرا می شود.

 

گفتنی است، برگزاری مراسم گلریزان در زورخانه‌های کشور در راستای کمک به نیازمندان و طراح نذرخون در قالب پویش ورزشی نیز در دهه کرامت برگزار می شود.