نشست کارگروه هنری ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور برگزار شد
نشست کارگروه هنري ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور برگزار شد
با حضور نمایندگان دستگاه ها؛

نشست کارگروه هنری ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور برگزار شد

نشست کارگروه هنري ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور برگزار و طي آن بر ضرورت استفاده حداکثري از ظرفيت کانون هاي فرهنگي هنري و ساير نهادهاي مسجدي در برگزاري برنامه هاي دهه کرامت تاکيد شد.
شناسه خبر : 47008 تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۰۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، نشست کارگروه هنری ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، امروز ۱۸ اردیبهشت در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

 

در این نشست بر حضور پر رنگ تر مردم در برگزاری برنامه های دهه کرامت تاکید شد. در همین راستا اعلام شد برای نمونه، آغاز جریان روستای کَردَر رضوی که با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بود، به دلیل همراهی اهالی این روستا، خیلی برجسته و ماندگار شد. همه فعالیت ها در حوزه دینی باید مردمی برگزار شوند و همین موضوع، رمز ماندگاری این برنامه ها است.

 

بنا بر این گزارش، در این نشست اعلام شد بیش از نیمی از کانون های فرهنگی هنری مساجد در مساجد مناطق روستایی واقع شده اند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مسئولیت کارگروه روستا و عشایر را به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور محول کرده است. بر این اساس، باید سعی شود از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در برگزاری مردمی جشن های دهه کرامت در سطح روستاها بیش از گذشته استفاده شود.

 

در این نشست همچنین عنوان شد، وزارت آموزش و پرورش نیز فعالیت خوبی در دهه کرامت به ویژه در زمینه سرود دارد. پویش کریمان نیز در رشته های هنری مختلف از جمله آوایی، صنایع دستی و تجسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت دهه کرامت برگزار می شود.

 

این گزارش می افزاید، «جشنواره فردا» که مهم ترین پویش وزارت آموزش و پرورش در طول سال است، امسال در سطح استان های کشور، برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در این نشست همچنین عنوان شد، در سطح مدارس نیز دانش آموزان به اندازه بضاعت مالی و علمی و فرهنگی و هنری خود در برگزاری برنامه های دهه کرامت مشارکت می کنند.

 

این گزارش می افزاید، کارگروه «لبخند خدا» در رشته های عکس، گرافیک و کلیپ در موضوع دهه کرامت، فعالیت دارد. تولیدات این کارگروه، تحت عنوان شعار «حضرت معصومه (س) بهترین دختر دنیا» در سایت حرم کریمه اهل بیت (س) منتشر می شود.