برنامه‌ های آستان کریمه اهل بیت (س) با محوریت پویش «حضرت معصومه (س)؛ بهترین دختر دنیا» برگزار می شود
برنامه‌ هاي آستان کريمه اهل بيت (س) با محوريت پويش «حضرت معصومه (س)؛ بهترين دختر دنيا» برگزار مي شود
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س):

برنامه‌ های آستان کریمه اهل بیت (س) با محوریت پویش «حضرت معصومه (س)؛ بهترین دختر دنیا» برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمين احمدي گفت: برنامه‌ هاي آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) به مناسبت دهه کرامت با محوريت پويش «حضرت معصومه (س) بهترين دختر دنيا» برگزار خواهد شد.
شناسه خبر : 46973 تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، نخستین نشست بانوان عضو کارگروه بزرگداشت روز دختر، صبح امروز (17 اردیبهشت) با موضوع بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر به میزبانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ساختمان کوثر این مجموعه برگزار شد.

 

حجت الاسلام ‌و المسلمین مهدی احمدی، در این نشست، با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال ضربه زدن به فرهنگ دینی و هویت اسلامی کشور است، گفت: در چنین شرایطی ضرورت دارد که متولیان و دستگاه های فرهنگی از جمله ستاد بزرگداشت دهه کرامت با انسجام و هم افزایی نسبت به برگزاری برنامه های روز دختر اهتمام داشته باشند.

 

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) یادآور شد: با توجه به جایگاه بانوی کرامت و نقش تعیین کننده حضرت فاطمه معصومه (س) در مسیر ولایت و امامت، باید نسبت به معرفی شخصیت و سیره آن حضرت تلاش بیشتری داشته باشیم.

 

وی گفت: دستگاه های عضو دهه کرامت، امسال بیشتر از گذشته به موضوع روز دختر و معرفی شخصیت و سبک زندگی حضرت معصومه (س) خواهند پرداخت. بر همین اساس، جشن های روز دختر از 28 اردیبهشت آغاز و تا سوم خرداد ادامه دارد.

 

احمدی در ادامه با اشاره به تدارک ویژه برنامه «دختران بین المللی» در ایام ولادت کریمه اهل بیت (س)، گفت: طی این برنامه، دختران از ملیت ‌های مختلف در حرم حضرت معصومه (س) جمع خواهند و جشنی از ملیت ‌های مختلف برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) اضافه کرد: اجتماع دو هزار نفری دختران را در ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می کنیم.

 

احمدی، در بخش دیگری از این نشست با اشاره به راه ‌اندازی پویش «حضرت معصومه (س) بهترین دختر دنیا» همسو با عنوان روز دختر در دهه کرامت امسال، ابراز داشت: برنامه‌ های این آستان با محوریت پویش «حضرت معصومه (س) بهترین دختر دنیا» برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: این پویش سه بخش دارد که البته مخصوص روز میلاد کریمه اهل بیت (س) نیست. یک بخش آن بعد تربیتی دارد و برای پویش «فدای دخترم، فدای خواهرم» انتخاب شده است. یک بخش دیگر به برگزاری جشن‌ های خانگی و محلی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) معطوف می ‌شود که خانواده‌ها برای دختران خود جشن گرفته و تصاویرش را برای ما بفرستند. بخش دیگر نیز به همخوانی سرود روز دختر مربوط می شود.