کانون های مساجد برنامه های خوبی درباره دختران در مساجد برگزار می کنند
کانون هاي مساجد برنامه هاي خوبي درباره دختران در مساجد برگزار مي کنند
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

کانون های مساجد برنامه های خوبی درباره دختران در مساجد برگزار می کنند

خزعلي با بيان اينکه با همکاري کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مي توانيم برنامه هاي خوبي به مناسبت روز دختر برگزار کنيم، گفت: کانون هاي فرهنگي هنري که شبکه وسيعي در سراسر کشور دارند، مي توانند برنامه هاي مختلف در حوزه بانوان و دختران، در طول سال در مساجد برگزار کنند.
شناسه خبر : 46968 تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۰۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، نخستین نشست بانوان عضو کارگروه بزرگداشت روز دختر، صبح امروز (17 اردیبهشت) با موضوع بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر به میزبانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ساختمان کوثر این مجموعه برگزار شد.

 

در این نشست، انسیه خزعلی با بیان اینکه امیدوارم برنامه هایی که در حوزه روز دختر و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) از سال گذشته شروع شد و امسال گسترده تر شد، راهگشای فعالیت های نظام جمهوری اسلامی و دولت در زمینه تعالی بخش حرکت دختران باشد، گفت: قرار است، امسال برنامه های روز دختر را با ایده های متنوع ترو افزون تر برگزار کنیم.

 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، با اشاره به اینکه موضوع شبکه مجازی دختران نیز به خوبی در کشور شکل گرفته است، افزود: از همه دستگاه های عضو دهه کرامت دعوت می شود، همه کسانی که شبکه های فعال در حوزه دختران را مدیریت می کنند، به ما معرفی کنند تا فعالیت های این حوزه در طول سال استمرار داشته باشد. انشاءالله بتوانیم نیازها، سوالات، خواسته ها و صدای دختران را به خوبی بشنویم و پاسخ خوبی برای آنان در سطح کلان، داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: ویترین بخش دختران را همانطور که وعده داده بودیم، در روز دختر افتتاح خواهیم کرد. در این زمینه با گروه های مختلف هماهنگی های لازم صورت گرفته است و در پلتفرم های داخلی نیز رونمایی می شود.

 

خزعلی ادامه داد: کلید جشنواره فیلم و هنر ویژه بانوان در روز دختر زده می شود و امیدوارم شاهد برنامه های خوبی در حوزه تصویری و انمیشین و فیلم کوتاه و فیلم سینمایی و تئاتر در زمینه بانوان و دختران باشیم.

 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: آموزش هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره دختران تاکید دارند برای اینکه دختران را به هویت واقعی شان برسانیم، مورد توجه جدی ما است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به تعبیر مقام معظم رهبری، زن در تعریفی که به شرق نسبت داده شده، بی‌نقش و در حاشیه است و در تعریف غربی، موجودی است که جنسیت او بر انسانیت او ارجحیت دارد و ابزاری برای سرمایه‌داری، تعریف شده است اما ما در حوزه زنان، الگوی سوم را ارائه می‌دهیم که نه شرقی و نه غربی است. باید تاکید مجدد بر الگوی سوم زن داشته باشیم که این زن در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی فعال است و در عین حال عفیف، خانه‌دار و مربی فرزند است و می‌تواند جنبه‌های مختلف زندگی را با هم جمع کند که دختران ما این را به جهان ثابت کرده‌اند. الگویی که می تواند نشان دهد که زن مسلمان و زن ایرانی، توانمند و قوی و مقتدر است.

 

خزعلی در ادامه با اشاره به موفقیت تیم ملی زنان هاکی روی یخ کشورمان در مسابقات آسیایی، یادآور شد: دختران ما توانسته اند با وجود همه تحریم ها و همه محدودیت ها موفقیت خوبی کسب و به مرحله نهایی این مسابقات راه یابند. این پیروزی نشان داد که دختران ما ضمن اینکه سعی می کنند حجاب خود را حفظ کنند، در کسب پیروزی در عرصه های بین المللی نیز موفق باشند. این پیروزی با وجود کمبود امکانات و با حفظ حجاب در صحنه بین المللی، الگوی بی ‌نظیری است که جهان باید به آن روی آورد.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری درباره مطالبه گر بودن در حوزه زنان، افزود: بحث دوری از تجمل گرایی و ترویج ساده زیستی و معنویت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید توسط بانوان مشاور در همه دستگاه ها و در سطح استان ها پیگیری شود. در گروه هایی که خانم ها و دختران و مادران فداکار تشکیل می دهند باید بر کار جمعی و گروهی تاکید شود. باید پویش‌ هایی با محتوای دوری از تجمل ‌گرایی و تبلیغ ساده ‌زیستی در استان‌ ها برگزار شود.

 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بانوان در گروه هایی که تشکیل می دهند همچنین نباید اجازه استفاده ابزاری از زنان و دختران را بدهند؛ همچون استفاده ای که در اغتشاشات اخیر از زنان شد. سوء استفاده ابزاری که از زنان در فضای رسانه ای مرتبط با اغتشاشات اخیر صورت گرفت و همچنین سوء استفاده ای که از دختران در قضیه مسمومیت ها صورت گرفت. دشمنان تلاش کردند، بسیاری از مطالب خلاف واقع را تبلیغ کنند.

 

وی تاکید کرد: انشاءالله همه این سوء استفاده ها و تلاش های تبلیغی دشمنان به دست خود بانوان و دختران خنثی خواهد شد و انشاءالله الگوی متعالی به جهان معرفی خواهیم کرد.

 

خزعلی در ادامه با بیان اینکه بیشترین مخاطبان ما در آموزش و پرورش، یعنی نسل دختران هستند، گفت: انشاءالله دستگاه های فرهنگی همکاری خوبی با آموزش و پرورش خواهند داشت.

 

وی اضافه کرد: همکاری ای با شهرداری صورت گرفته است تا فرهنگسراها بتوانند در روز دختر، مدارس اطراف خود را تحت پوشش قرار دهند و برنامه های متمرکز را برگزار کنند.

 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تلاش کردیم همه گروه های فعال در حوزه دختران را شناسایی و دعوت کنیم و انشاءالله بتوانیم با حضور همه گروه های فعال در این زمینه، منجسم تر عمل کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانیم برنامه های خوبی به مناسبت روز دختر برگزار کنیم، گفت: کانون های فرهنگی هنری که ظرفیت خوبی در سراسر کشور دارند، می توانند برنامه های مختلف در حوزه بانوان و دختران در مساجد برگزار کنند.