کانون های مساجد باعث حضور بیشتر جوانان در مساجد شده است
کانون های مساجد باعث حضور بیشتر جوانان در مساجد شده است

کانون های مساجد باعث حضور بیشتر جوانان در مساجد شده است

ادیبی،گفت: امروزه به برکت کانون های مساجد شاهد حضور پررنگ تر جوانان در مساجد هستیم.
شناسه خبر : 1264682 تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۱۶

وحيد اديبي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت کانون های مساجد ، گفت: مسجد تنها مکانی برای اقامه نماز نیست بلکه انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی از مهمترین خدمات کانون های مساجد و پایگاه های مقائمت بسیج باید محوریت مسجد باشد. 

 

مدیر کانون محمد رسول الله (ص) سنقر ،افزود: نوجوانان و جوانان همه مشتاق اجرای برنامه های فرهنگی هنری هستند و برای سالم ماندن این نسل از انحرافات و آسیب های موجود باید هدایتگری در قالب مساجد صورت گیرد. 
 

وی خاطر نشان کرد: ایجاد زمینه مناسب برای عضویت جوانان  و نوجوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد و دادن مسئولیت به آنان می‌تواند فرصت مغتنمی برای استفاده از روحیه خلاق و مبتکرانه آنان در اجرای برنامه‌های فرهنگی دینی مسجد باشد.

ادیبی تصریح کرد: آشنایی کودکان از سنین پایین با مسجد و اقامه نماز جماعت می‌تواند زمینه حضور هرچه بیشتر آنان را در مساجد فراهم کند لذا کانون های فرهنگی هنری مساجد باید مسئله نماز را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

 

مدیر کانون محمد رسول الله سنقر با اشاره به فعالیت های کانون مساجد در این شهرستان ، اظهار کرد: توزیع  ۱۵۵ پرس غذا در بين نيازمندان محله و اطراف آنبه مناسبت هفته مقاومت، توزیع بسته  ارزاق شامل گوشت ،مرغ و نان در بين خانواده های کم برخوردار، جشن  ولادت مولا حضرت علي (ع ) ،اهدای هدیه به پدران ،برگزاری جشن حضرت فاطمه زهرا(س) ،اهدای هديه نقدي به قيد قرعه به مادران و بانوي خادم مسجد هم نام حضرت زهرا(س) ،توزیع  ۱۸۹ بسته نان و مواد غذايي د سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، برگزاری کلاس های احکام و روانخوانی قرآن،برگزاری دعای توسل، کمیل و زیارت عاشورا، غبار روبی مسجد و مزار شهدا، برگزاری سه شنبه های تکریم، دیدار با خانواده شهدا، برپایی نماز جماعت از شاخص تین برنامه های این کانون است.

وی گفت: برگزاری رویدا ملی فهما باعث رقابت بی حاشیه در بین اعضای کانون های مساجد در سراسر کشور شده است و جوانان با اشتیاق و بدون هیچ چشمداشتی به فعالیت می پردازند و در برنامه های کانون شرکت می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مت امام زمان(عج) با همت کانون فرهنگي هنري محمد رسول الله(ص) در مسجد النبي(ص) برگزار شد.

پایان پیام/ 712