گروه‌های سرود کانون‌های مساجد خوزستان ساماندهی می‌شوند
گروه‌هاي سرود کانون‌هاي مساجد خوزستان ساماندهي مي‌شوند
مدیر ستاد فهما خوزستان:

گروه‌های سرود کانون‌های مساجد خوزستان ساماندهی می‌شوند

حجت‌الاسلام سميري، با بيان اينکه بايد گروه‌هاي سرود کانون‌هاي مساجد ساماندهي و احيا شوند، گفت: راه‌اندازي بانک اطلاعاتي گروه‌هاي سرود و برگزاري جشنواره آواها و نغمه‌هاي آسماني از جمله برنامه‌هاي ما در عرصه سرود است.
شناسه خبر : 46880 تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۰۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، امروز 13 اردیبهشت در جلسه‌ای با مسئولان گروه‌های سرود کانون‌های مساجد خوزستان که به صورت وبینار برگزار شد، بر توجه به سرود در کانون‌های فرهنگی هنری تاکید کرد و گفت: در صدد هستیم بانک اطلاعاتی گروه‌های سرود و هنرمندان را که به نوعی می‌توانند در بحث آواها و نغمه‌های آسمانی و دینی چه تواشیح و چه سرود فعالیت کنند، راه‌اندازی کنیم تا از این طریق بتوانیم این گروه‌ها را شناسایی و معرفی کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، از برگزاری جشنواره استانی سرود کانون‌های مساجد استان خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف ساماندهی، شناسایی و استفاده از ظرفیت گروه‌های سرود و معرفی آنها به ادارات، ارگان‌ها و حتی صدا و سیما برای اجرا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق مذاکراتی که با ستاد کانون‌های مساجد کشور صورت گرفته، بنا شده گروه‌های سرود منتخب و قوی استان را به تهران معرفی کنیم و پس از ارسال فیلم اجرا، اثر آنها به صدا و سیمای مرکز نشان داده شود که در صورت تایید جهت ضبط برنامه از گروه سرود و پخش آن در صدا و سیما دعوت به عمل می‌آید.

مدیر ستاد فهما خوزستان، با بیان اینکه باید ارزش‌های دینی و اسلامی را در قالب هنرهایی همچون سرود و نغمه‌های آسمانی به جامعه ارائه داد، تصریح کرد: باید گروه‌های سرود ساماندهی و احیا شوند چرا که برخی از گروه‌ها پتانسیل این را دارند که بتوانند در عرصه بین‌المللی فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید امکاناتی جهت حمایت و پشتیبانی از فعالیت گروه‌های سرود فراهم کنیم، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود کانون‌های مساجدی که در عرصه سرود فعالیت ندارند، نسبت به تشکیل گروه سرود اقدام کنند تا بتوانیم از آنها حمایت بیشتری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سمیری، با بیان اینکه تلاش می‌کنیم گروه‌های سرود بانوان را نیز فعال کنیم، یاد آور شد: قصد ما این است که از هنر اسلامی و دینی در راستای اعتلای اسلام و پیشبرد فعالیت‌های دینی اسلامی خود در کانون‌های مساجد با استفاده از پتانسیل بچه‌های مسجد و کانون بهره‌مند شویم.

در این جلسه در خصوص برنامه‌ریزی و شناسایی ظرفیت‌ها و نیازسنجی‌های کانون‌های مساجد در حوزه سرود مطالبی بیان شد.

در حال حاضر در کانون‌های مساجد استان خوزستان 39 گروه سرود فعال شناسایی شده است.

کلمات کلیدی: گروه هاي سرود