مستند بچه مسجدی های کانون دوستان آسمانی در دانشگاه علوم پزشکی جهرم رونمایی شد
مستند بچه مسجدی های کانون دوستان آسمانی در دانشگاه علوم پزشکی جهرم رونمایی شد

مستند بچه مسجدی های کانون دوستان آسمانی در دانشگاه علوم پزشکی جهرم رونمایی شد

مستند الفبای غیرت، تهیه شده در کانون فرهنگی هنری دوستان آسمانی جهرم شرحی از زندگی شهید مدافع سلامت «شهید داوود علیان»، است، در سالن آمفی تئاتر شهید قادری دانشگاه علوم پزشکی جهرم به نمایش در آمد.
شناسه خبر : 1264180 تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۹:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمد رحمانیان امروز دوشنبه (۱۱اردیبهشت) در مراسم اکران مستند «الفبای غیرت» گفت: در بحران کرونا کارکنان حوزه بهداشت و درمان ایثارگرانه و بدون هیچ چشم داشتی توان تمام خود را صرف مقابله با بیماری کرونا کردند و صحنه های بی مثالی از غیرت و جوانمردی آفریدند. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: شهید داوود علیان یکی از نیروهای پرتلاش و متعهدی بود که تا آخرین روزهای فصل زندگی به خدمتگزاری به مردم مشغول بود و عاقبت در همین مسیر به درجه شهادت نایل آمد. 

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از گروه رسانه ای کانون فرهنگی هنری دوستان آسمانی و تیپ نیروی مخصوص ۳۳ المهدی (عج) جهرم که برای تهیه این مستند تلاش زیادی کردند،گفت: مستند الفبای غیرت شرح زندگی شهید مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم است. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد: این اثر به زندگی و بازگویی خاطرات شهید علیان که در خط مبارزه با بیماری کرونا به فیض شهادت نایل آمد پرداخته است. 

 

وی با توجه به محتوا و سناریوی فداکارانه مستند الفبای غیرت، گفت: این اثر  قابلیت اکران دوباره و نمایش در سطح ملی را دارد و پیشنهاد می کنم این فیلم را  جهت پخش و نمایش در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که طی همین هفته برگزار خواهد شد ارائه کتیم.

 

در ادامه پدر بزرگوار شهید داوود علیان خاطراتی از این شهید مدافع سلامت ذکر کرد. سپس مستند الفبای غیرت  در فضایی آکنده از صفا و یاد و خاطره اولین شهید سلامت دانشگاه به نمایش درآمد.

 

در پایان از خانواده معظم شهید داوود علیان با تقدیم گل و اهدای هدایای وزیر بهداشت به ایشان تجلیل شد. 

 

"شهید داوود علیان" کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بود که در راه خدمت به سلامت جامعه و مقابله با بیماری کرونا، در آذرماه ۱۳۹۹ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

پایان پیام/ 691