مسجد موسی بن جعفر (ع) جیرفت پایگاه قرآنی شد
مسجد موسی بن جعفر (ع) جیرفت پایگاه قرآنی شد

مسجد موسی بن جعفر (ع) جیرفت پایگاه قرآنی شد

حجت الاسلام علی شهدا نژاد با اشاره به طرح ملی مساجد پایگاه قرآنی، گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مسجد موسی بن جعفر (ع) تبدیل به یک پایگاه قرآنی شده است.
شناسه خبر : 1263740 تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۴۶

حجت الاسلام علی شهداد نژاد در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به طرح ملی مساجد پایگاه قرآنی، گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مسجد موسی بن جعفر (ع) تبدیل به یک پایگاه قرآنی شده است.
مدیر کانون فرهنگی هنری تربیت اداره زندان جیرفت بیان کرد: با هدف آموزش قرآن کریم دوره های آموزش روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم به صورت روزانه برگزار می‌شود‌.
وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های قرآنی، برگزاری جلسات هفتگی تفسیر سوره حجرات برگرفته از کتاب تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی است.
حجت الاسلام شهداد نژاد ابراز کرد: طرح صبح روشن از دیگر فعالیت های قرآنی کانون در پایگاه قرآنی مسجد موسی بن جعفر (ع) است که در این راستا روزانه ساعت ۸ صبح یک صفحه از قرآن کریم تلاوت می شود.
مدیر کانون فرهنگی هنری تربیت اداره زندان جیرفت ادامه داد: همچنین هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء نیز جلسه ختم سوره یاسین برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: علاوه بر این نیز کلاس آموزش صحت قرائت نماز نیز برای زندانیان برگزار می شود.
حجت الاسلام شهداد نژاد خاطرنشان کرد: راه اندازی پایگاه قرآن کریم و انجام فعالیت های قرآنی تاکنون برکات فراوانی برای زندانیان داشته است به طوری که زندانیان حافظ ۳ تا ۵ جزء قرآن کریم از مرخصی های تشویقی، رای باز و تخفیف در مجازات برخوردار شده اند.
مدیر کانون فرهنگی هنری تربیت اداره زندان جیرفت عنوان کرد: یکی دیگر از برکات قرآن کریم برای زندانیان، کسب رتبه در مسابقات منطقه ای است که با حضور شرکت کنندگانی از استان های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزار شد.
وی با بیان این مطلب که انس با قرآن کریم از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند، تصریح کرد: انس با قرآن کریم در زندگی فردی هر انسانی تاثیر مثبت دارد و در زندگی زندانیان نیز موجب بازگشت آنها به زندگی سعادتمند می شود.

پایان پیام/ 586