بزرگداشت دهه کرامت از مصادیق احیای شعائر الهی است
بزرگداشت دهه کرامت از مصاديق احياي شعائر الهي است
آیت الله سعیدی:

بزرگداشت دهه کرامت از مصادیق احیای شعائر الهی است

توليت حرم مطهر بانوي کرامت در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان قم، گفت: خداوند مي خواهد ما شعائر الهي را بر اساس تقوا و ايماني که داريم بزرگ بشماريم و يکي از شعائر الهي، بزرگداشت دهه کرامت است.
شناسه خبر : 46679 تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۲۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار مدیران ارشد نهادهای فرهنگی، اجرایی و دینی مستقر در شهر مقدس قم و اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور که پیش از ظهر امروز، چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه شاید در شب های قدر برای ما مقدر شده که در مسیر اهل بیت(ع) قدم بگذاریم اظهار کرد: خداوند در سوره شوری مودت به اهل بیت پیامبر(ص) را مزد رسالت قرار داده است و این یک تکلیف تشریفاتی نیست بلکه باید در عمل و رفتار ما بروز و ظهور داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه ادب حضور در محضر اهل بیت(ع) را در زیارت نامه ها به ما آموخته اند، گفت: خداوند می خواهد ما شعائر الهی را بر اساس تقوا و ایمانی که داریم بزرگ بشماریم و یکی از شعائر الهی، بزرگداشت دهه کرامت است.

 

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه جایگاه حضرت معصومه سلام الله علیها و حضورشان در شهر مقدس قم در کلام جدشان امام صادق علیه السلام بیان شده است، گفت: از کلام امام صادق علیه السلام بر می آید که حضرت معصومه سلام الله علیها تصادفی در قم نماندند بلکه حضورشان در قم از طرف خداوند مقدر بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در بین اولاد متعدد حضرت کاظم علیه السلام بعد از امام هشتم مقامی بالاتر از حضرت معصومه سلام الله علیها نیست، گفت: مؤمنان زیادی حسرت داشتند این روز را برای قم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ببینند و از این که این توفیق نصیب ما شده است باید خدا را شاکر باشیم.

 

آیت الله سعیدی با اشاره به حساسیت های امروز کشور و توطئه دشمن برای از بین بردن نظام اسلامی با تحریک برخی از زنان و دختران علیه نظام گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن برنامه ریزی دقیقی داشت ولی خداوند نخواست نقشه دشمن به نتیجه برسد؛ خدایی که در چنین روزهایی شن های بیابان طبس را به یاری این امت رساند لطفش به این امت همچنان ادامه دارد به شرطی که مردم پای ارزش های دینی بمانند و دست از همراهی ولی خدا برندارند.

 

وی با اشاره به سالروز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر گفت: هر سال با توجه به شرایط جدید وظیفه جدیدی هم بر عهده ما است و باید کارهای جدید و تازه ای را دردهه کرامت انجام دهیم.

 

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به کار خوب صدا و سیما در ایام عزای اهل بیت در قالب برنامه حسینیه معلی، گفت: در ماه مبارک رمضان هم برنامه محفل نشان داد که می توان برای اهل بیت و قرآن هم کارهای نو انجام داد که برای مردم و جوانان هم جذابیت داشته باشد.

 

وی با تأکید بر اجرای برنامه های مبتکرانه با حفظ شأنیت و جایگاه مکان‌های مقدس ابراز کرد: دهه کرامت باید به گونه ای برگزار شود که مردم شیرینی این ایام را بچشند.

کلمات کلیدی: آيت الله سعيدي