گسترش فعالیت‌ها با محوریت روز دختر با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور
گسترش فعاليت‌ها با محوريت روز دختر با همکاري ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد کشور
معاون حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اعلام کرد:

گسترش فعالیت‌ها با محوریت روز دختر با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور

حجت الاسلام والمسلمين احمدي گفت: انشاءالله برنامه هاي حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها با همکاري دستگاه ها و گروه هاي مردمي مختلف به ويژه ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور به مناسبت روز دختر با شعار بهترين دختر دنيا برگزار مي شود.
شناسه خبر : 46515 تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی و قرآن و معارف حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه طبق روایات، شیطان در آخرالزمان از همه ابزار و تجهیزات خود برای گمراهی مردم استفاده می کند، گفت: در بحث حجاب و دختر اسلامی در نقطه مقابل حرکت شیطان هستیم. جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا خط عصمت و خط حجاب و حضور آگاهانه زن در سطح جامعه را دنبال می کند.

 

وی گفت: دشمن تلاش می کند زن را در مسیری قرار دهد که به ضرر بانوان نیز است. جمهوری اسلامی تلاش می کند تا برای موضوع حجاب و عفاف، روشنگری و درست فعالیت کند. حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها می تواند نقطه ثقل حرکت نظام در روشنگری در حوزه عفاف و حجاب باشد. حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بانوی عالمه و ولات مدار بودند و حرم ایشان می تواند محل رجوع و نقطه اتصال دختران باشد.

 

وی اضافه کرد: ظرفیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها هنوز شناخته شده نیست و اگر همه ظرفیت آن شناخته شود می تواند انقلابی و حرکتی بزرگ ایجاد کند. چند سال پیش که قضیه رومینا پیش آمد دشمنان به دنبال تهاجم علیه نگاه اسلام به زن و بانوان بودند. حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها کار ویژه ای درباره حرمت و جایگاه زنان و دختران انجام دادند و موضوع ملجا و پناه بودن برای خانم ها را دنبال کرد.

 

وی ادامه داد: حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها امسال قبل از دهه کرامت و با همراهی و هماهنگی دستگاه های مختلف و گروه های مردمی فعالیت در حوزه دختران را انجام می دهند.

احمدی اظهار کرد: حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و دستگاه های مختلف و گروه های مردمی فعالیت خوبی در حوزه روز دختر انجام داده اند ولی هنوز با کاری که در زمینه شیرخوارگان حسینی صورت گرفته است، فاصله داریم. تلاش می کنیم مسئله روز دختر به فرهنگ عمومی کشور تبدیل شود و ما دست یاری به سوی همه مجموعه ها از جمله ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دراز می کنیم.


وی گفت: وقتی جریان مردمی پای کار آمدند حماسه بزرگ پیاده روی اربعین حسینی شکل گرفته است و انشاءالله با همت جمعی، این اتفاق برای روز دختر هم بیفتد.

 

معاون فرهنگی و قرآن و معارف حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اضافه کرد: شعار امسال برای روز دختر، حضرت معصومه بهترین دختر دنیا است. جایگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بسیار والا است و طبق روایات، قم حرم اهل بیت علیهم السلام معرفی شده است. امام صادق علیه السلام نیز در روایتی، وجود نازنین حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را محور قرار دادند.

 

وی گفت: انشاءالله ذیل شعار حضرت معصومه سلام الله علیها، بهترین دختر دنیا، می توان و باید بهترین کارهای بزرگ برگزار کرد. انشالله از طریق شعر و هنر می توانیم مفاهیم بلند مرتبط با حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را منتشر کنیم.

 

احمدی افزود: امسال در ماه رمضان نیز برنامه ای که در ماه رمضان در حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد با ترکیبی از شعر و سرود و هنر برگزار شد و انشاءالله امسال بتوانیم از این برنامه ها در دهه کرامت و روز دختر برگزار کنیم.

 

معاون فرهنگی و قرآن و معارف حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: انشاءالله برنامه سفیران کریمه اهل بیت علیهم السلام در کشور برگزار می شود و همزمان با حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در سایر بقاع متبرکه نیز در شب و روز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر برگزار خواهد شد. انشاءالله با همراهی پنجاه، شصت مجموعه و دستگاه و گروه مردمی کارهای بزرگی در کشور برگزار خواهد شد. انشاءالله نقش الگودهی در برنامه ها و فعالیت ها مدنظر قرار می گیرد. در این زمینه نیز از ظرفیت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور استفاده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: فیلم اخت الرضا علیهماالسلام که با همکاری حرم حضرت امام حسین علیه السلام و حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تولید شده است، نقش کریمه اهل بیت علیهم السلام در جایگاه سفیر ولایت و امامت را به نمایش گذاشته است. مهم ترین بخش سخنان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در مسیر حرکت به ایران و تشرف خدمت به حضرت امام رضا علیه السلام، درباره ولایت و امامت است. همه این جشن ها می تواند نقطه عطفی در زمینه فعالیت ها درباره روز دختر باشد.

کلمات کلیدی: کانون هاي مساجد