برکات کانون فرهنگی هنری «حضرت ولیعصر(عج)» برای اهالی روستای رحیم‌آباد
برکات کانون فرهنگی هنری «حضرت ولیعصر(عج)» برای اهالی روستای رحیم‌آباد

برکات کانون فرهنگی هنری «حضرت ولیعصر(عج)» برای اهالی روستای رحیم‌آباد

کانون فرهنگی هنری «حضرت ولیعصر(عج)» در روستای رحیم‌آباد با فعالیت‌های قرآنی، کارآفرینی برای زنان روستایی و جذاب‌سازی فضای مسجد برای کودکان و نوجوانان به پناه و پاتوق روستائیان تبدیل شده است.
شناسه خبر : 1263116 تاریخ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۵۶

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «حضرت ولیعصر(عج)» در جوار مسجد جامع روستای رحیم آباد کرمان از کانون های فعال مسجدی است که بیش از ۶۰۰ نفر عضو دارد و در رشته های قرآنی، کتاب و کتابخوانی، هنرهای دستی همچون فرش‌بافی منشأ اتفاقات مبارک در این روستا شده است.

 

«مجید رحیم‌آبادی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و فعالیت های کانون حضرت ولیعصر(عج)، اظهار کرد: این کانون فرهنگی هنری با برگزاری دوره های آموزش و حفظ قرآن کریم مجری دوره های تربیت حافظ قرآن است و تا کنون موفق به تربیت ۲۰ حافظ اجزای مختلف قرآن شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت ولیعصر(عج) بیان کرد: جمع خوانی قرآن کریم، اجرای طرح تلاوت نور، برگزاری مسابقات قرآنی و اعزام برگزیدگان مسابقات به اردوی زیارتی مشهد مقدس از دیگر برنامه های قرآنی این کانون است.

 

وی افزود: فعالیت های گسترده کانون در حوزه کتاب و کتابخوانی همچون اجرای طرح مروج کتاب، موجب شد که این کانون موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی «دوستدار کتاب» شود و اعضای کانون نیز  در نخستین جشنواره ملی کتاب بچه های مسجد، مقام برتر «سفیران کتاب» را کسب کردند.

 

 

رحیم آبادی ابراز کرد: با برگزاری دوره های آموزشی برای بانوان این روستا در رشته های پته بافی، حصیربافی،کیف بافی، صنایع دستی و فرش‌بافی توانستیم برای آنها کارآفرینی و اشتغال زایی ایجاد نماییم و با همکاری بنیاد برکت نیز آنها را تحت پوشش بیمه قالی بافان قرار داده ایم.

 

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت ولیعصر(عج) همچنین کمک رسانی به محرومان و اقشار کم برخوردار روستا را از دیگر اولویت های کاری این کانون روستایی برشمرد و ابراز کرد: توزیع بسته های معیشتی، تعمیر و تجهیز خانه خانوارهای محروم نیز توسط فعالان این کانون انجام می شود.

 

رحیم آبادی برگزاری دوره های آموزش ریاضی، چرتکه، پته دوزی و زبان انگلیسی را بخش دیگری از برنامه های این کانون فعال مشجدی برشمرد و گفت: وسایل بازی و سرگرمی برای کودکان تهیه شده تا محیط شاد و مفرح برای آنها در جوار مسجد فراهم شود.

 

 

 

پایان پیام/ 40