قرآن تاثیرگذار ترین کتاب در تمدن بشری است
قرآن تاثیرگذار ترین کتاب در تمدن بشری است

قرآن تاثیرگذار ترین کتاب در تمدن بشری است

حجت الاسلام و السملیمن امامی گفت: قرآن تاثیرگذار ترین کتاب در تمدن بشری است و هیچ کتابی به اندازه قرآن توانایی تمدن سازی نداشته است.
شناسه خبر : 1262555 تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین منصور امامی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی، در مراسم محفل انس با قرآن کریم که با حضور بیش از سه دانش آموزان در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، گفت: قرآن باعث پیدایش و گسترش علوم مختلفی در طول تاریخ شده است.

وی ادامه داد: قرآن باعث ایجاد و تقویت معانی و بیان لغات شده و بسیاری از ادیبان عرب، ترک و فارسی زبان در مقابل قرآن تلمذ کرده‌اند و قواعد بسیار زیبا ادبیات را از دل قرآن بیرون کشیده و استفاده کردند.

حجت الاسلام و المسلمین امامی افزود:  بسیاری از علوم مرتبط با ادبیات قرآن باعث شد که علم کلام یعنی خدا شناسی، مبدا شناسی،  معاد شناسی،  نبوت شناسی و امام شناسی بوجود آید و عامل اصلی پیدایش این علوم قرآن بوده است.

وی با بیان اینکه قرآن به علم منطق و فلسفه نیز توجه کرده است،  گفت: قرآن مهمترین کتاب برای استخراج موضوعات و مسایل فقهی بوده و علم فقه،  اصول و حقوق مدیون قرآن هستند و کتاب اخلاق و عرفان نیز است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: هیچ کتابی در طول تمدن بشری به اندازه قرآن به علم خدمت نکرده است که باعث ایجاد علوم مختلف شود.

وی افزود: قرآن تاثیرگذار ترین کتاب در تمدن بشری است و هیچ کتابی به اندازه قرآن توانایی تمدن سازی نداشته است.

حجت الاسلام و المسلمین امامی گفت: قرآن کریم هم باعث پیداش برخی از علوم شده است و هم باعث ارتقای دانش می‌باشد و یا موجب شده دیگران به سراغ علم بروند و هیچ پیامبری بجز نبی مکرم اسلام، معجزه اش علم و کتاب نبوده است.

وی ادامه داد: قرآن کنار دیگر شاخصه هایی که دارد کتاب علم و عقلانیت نیز هست که به علم آموزی و خردورزی دعوت می کند و هم مهم ترین عامل گسترش علم در بین مسلمانان است که منجر به تمدن سازی اسلامی شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: قرآن کریم با ذکر راه های لغوای شیطان به شیوه های جنگ افروزی دشمن نیز اشاره می کند.

قرآن بهترین و کاملترین راهنمای بشری است

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: قرآن کتاب تمدن ساز بوده و همه جانبه بودن محتوای آن بیانگر نقش این کتاب آسمانی در پیشرفت علم و دانش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه راهنمایی انسان موضوعی مهم است اظهار کرد: قرآن بهترین و کاملترین راهنمای بشری در این مسیر است.

پایان پیام/ 566