روحیه خدمت به مردم و آن احساس وظیفه آتش به اختیار لازمه هنرمندان مسجدی است
روحيه خدمت به مردم و آن احساس وظيفه آتش به اختيار لازمه هنرمندان مسجدي است
هنرمند خوشنویس و از اهالی مسجد؛

روحیه خدمت به مردم و آن احساس وظیفه آتش به اختیار لازمه هنرمندان مسجدی است

ارجمندي، هنرمند خوشنويس داراي رتبه فوق ممتاز از فعالان کانون محبان الزهرا سلام الله عليها اسفراين احساس وظيفه هنرمند در ارتقاء فرهنگ جامعه و مقابله با آسيب هاي موجود را ويژگي ارائه هنر انقلابي و هنرمندان اين وادي نام برد و گفت: روحيه خدمت کردن به مردم و آن احساس وظيفه آتش به اختيار لازمه هنرمندان مسجدي است.
شناسه خبر : 46414 تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۲۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی، «حسین ارجمندی»، هنرمند خوشنویس مسجدی که سال ها همراه برنامه های فرهنگی و هنری کانون محبان الزهرا سلام الله علیها بوده یکی از هنرمندان مورد تقدیر قرارگرفته در وبینار ملی تکریم هنرمندان انقلابی مسجدی که امروز 28 فروردین با حضور رییس  ستاد فهمای کشور و به میزبانی معاونت فرهنگی هنری این ستاد صورت گرفت، به اهمیت نقش هنر و هنرمند  اشاره کرد و گفت: همانطور که  رهبر معظم انقلاب بر تاثیرات شگرف زبان هنر و بیان هنرمند  در نشر ارزش ها تاکید دارند، می توان گفت سبب ماندگاری ارزش های فرهنگی و انسانی می شود.

وی که تاکنون در 15 نمایشگاه هنری حضور فعال داشته و استاد خط تحریری و دارای فوق ممتاز از انجمن خوشنویسان است، اضافه کرد: آیات قرآن در قالب قرائت زیبا و کتابت مختلف معرفی و آموزش و منتشر شده و همیشه سبب ایجاد جذابیت های بصری و شنیداری و توجه به مفاهیم انسان ساز آن شده است.

وی احساس وظیفه هنرمند در ارتقاء فرهنگ جامعه و مقابله با آسیب های موجود را ویژگی ارائه هنر انقلابی و هنرمندان این وادی نام برد و گفت: روحیه خدمت کردن به مردم و آن احساس وظیفه آتش به اختیار لازمه هنرمندان مسجدی است.

ارجمندی در ادامه با بیان اینکه  مورد توجه قراردادن هنرهای قرآنی  به ویژه خوشنویسی به واسطه اتصال آن به  آیات قرآن در ارتقاء هنرهای مسجدی و تربیت هنرمندان انقلابی بسیار اثربخش است، خواست تا زمینه ای فراهم شود تا فارغ التحصیلان خوشنویسی وارد عرصه آموزش های هنری در  مدارس و مساجد شوند.

 

وی به اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه و خانواده اشاره کرد و گفت: با گره زده حضور نوجوانان به مسجد و آموزش هنر با بهره مندی از پیوند مسجد و مدرسه می توان زمینه ای ایجاد کرد تا فعالان فرهنگی بتوانند در تربیت هنرمندان مسجدی و انقلابی نقش آفرین باشند.

این هنرمند دارای رتبه فوق ممتاز خوشنویسی همچنین فضای فعالیت در کانون را بهترین مکان برای آموزش های هنری و تربیت هنرمندان متعهد نام برد و گفت: فعالان کانون ها با بهره مندی از آموزش های هنری اگر بتوانند در موضوع جذب و پرورش کودکان و نوجوانان به مسجد قدرتمند و مستمر عمل  کنند، شاهد رشد و ارتقاء هنر انقلابی و مانا خواهیم بود.

پایان/