تکریم هنرمندان انقلابی خراسان شمالی با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور
تکريم هنرمندان انقلابي خراسان شمالي با حضور رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد کشور
به صورت مجازی برگزار شد؛

تکریم هنرمندان انقلابی خراسان شمالی با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور

هنرمندان انقلابي و مسجدي استان خراسان شمالي در جلسه اي مجازي با حضور رييس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور تکريم و تقدير شدند.
شناسه خبر : 46381 تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی،

وبینار تکریم هنرمندان انقلابی مسجدی، امروز دوشنبه 28 فروردین‌ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «مهدی مقدم» معاون فرهنگی هنری و «محمدتقی محمدیان» رئیس دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری این ستاد برگزار شد.

در این وبینار که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برگزار شد، از یک نفر از هنرمندان شاخص هر استان در رشته‌های مختلف، با برقراری ارتباط آنلاین تجلیل به عمل آمد که در استان خراسان شمالی این تقدیر از 4 هنرمند شاخص صورت گرفت.

 

حجت ‌الاسلام و المسلمین خداداده، در این وبینار با اشاره به اینکه تقابل تاریخی حق و باطل از اول تاریخ بوده و همچنان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: مهمترین میدان این تقابل عرصه فرهنگ و هنر است و هرچند که دشمن نیز در این عرصه وارد شده، اما باور داریم که پرورش و تعالی هنر انقلاب اسلامی و تربیت هنرمندان متعهد می‌تواند ترفندهای دشمن را در این میدان خنثی کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، با بیان اینکه خاستگاهی بهتر و برتر از مسجد برای بروز و تبلور هنر انقلاب اسلامی نیست، افزود: هنر اگر با روح دیانت همراه شود، عالی‌ترین وسیله تبلیغ ارزش‌های اسلامی، انقلابی و انسانی بوده و اساسا زبان هنر کارآمدترین زبان برای جهاد تبیین است.

«مهدی مقدم» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ابتدای جلسه ضمن اهمیت برگزاری این جلسه، نکاتی نیز در خصوص نحوه ارزیابی چهارمین رویداد فهما در مراحل استانی و ملی توضیح داد.

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی نیز در این وبینار ضمن معرفی هنرمندان حاضر، از ابتکار عمل تقدیر از هنرمندان انقلابی و مسجدی توسط ستاد مساجد کشور قدردانی کرد.

«سید باقر سیدی زاده»، هنرمند شاعر و نویسنده عضو کانون فرهنگی هنری"نسیم رحمت"مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد به نمایندگی از هنرمندان در این نشست موضوع هنر و توجه به ذائقه مخاطبان را مورد توجه قرار داد و گفت: مخاطب در مساجد  به قرآن و دعا رغبت  دارد و اما در بحث های هنری این طور  نیست و کمتر با آن مواجه است.

وی در ادامه با عنوان اینکه در صدر اسلام  و با محوریت مسجد در مقابله ها و مواجه با دشمنان، سلاح در اختیار مردم قرار میگرفت  و امروز هم باید سلاح هنر، با آموزش و فراهم ساختن زیر ساخت های آن مهیا شود.

سیدی زاده همچنین با عنوان اینکه  پرداختن به هنر  در مساجد باید از حالت اوقات فراغت دربیاید و تخصصی به آن پرداخته شود، خواست تا با دقت بیشتر  و کارگاه های آموزشی این موضوع محقق شود وبدینوسیله شاهد ورشد و شکوفایی هنر و هنرمند مسجدی و انقلابی باشیم.

علاوه بر هنرمندان که به میزبانی معاونت فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد کشور گرد هم آمده بودند، مدیران ستاد های استانی نیز به صورت مجازی حضور داشتند، به صورت مجازی از«سیدباقر سیدی زاده» شاعر و نویسنده جوان و برجسته استان به صورت مجازی در حضور رییس ستاد کانون های مساجد کشور تکریم شد و پس از آن نیز «حسین ارجمندی»، هنرمند خوشنویس و از هنرمندان کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین، «علی نامور» مربی توانمند و  برتر گروه های سرود کانون های مساجد استان و  «مرتضی خدادادی» از هنرمندان پرتلاش عرصه فیلم و تصویر استان فعال کانون فرهنگی هنری شهید همت بجنورد، با اهداء لوح تقدیر و هدیه به شکل ویژه  قدردانی شد.

 

پایان/