سلسله رویداد نمایشی تئاتر بچه های مسجد « محرابیان 2» در مساجد ارومیه اجرا می شود
سلسله رويداد نمايشي تئاتر بچه هاي مسجد « محرابيان 2» در مساجد اروميه اجرا مي شود
در مساجد آذربایجان غربی صورت می گیرد؛

سلسله رویداد نمایشی تئاتر بچه های مسجد « محرابیان 2» در مساجد ارومیه اجرا می شود

دومين دوره از رويداد « تئاتر بچه هاي مسجد » با اجراي يکصد نمايش در مساجد شهرستان اروميه اجرا مي شود.
شناسه خبر : 46334 تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۰:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد (فهما) آذربایجان غربی: از ۲۳ تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری در رویداد تئاتر بچه های مسجد ۱۲ گروه نمایشی حضور دارند که در مدت ۹ روز بعد از نماز عشاء در ۳۰ باب از مساجد شهرستان ارومیه آثار نمایشی خود را برای مردم اجرا می کنند.

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در این خصوص با اشاره به اهداف اجرای رویداد تئاتر بچه‌های مسجد در شهرستان ارومیه گفت: نمایش های اجرایی در این رویداد هنری موضوع های مذهبی ، اسلامی و انقلابی دارند که با هدف گرامیداشت ماه مبارک رمضان ، حضور تئاتر در میان مردم و تبدیل مساجد به مکان های فرهنگی و هنری تاثیرگذار اجرا می شوند.

 

این مسوول خاطرنشان کرد: فعال سازی و ساماندهی گروه های تئاتر مردمی بچه های مسجد و برنامه‌ریزی، حمایت و تشویق گروه ها جهت اجرای نمایش های تولید شده در مساجد محله یکی از اهداف اصلی این رویداد است.


رضایی افزود: از ۱۲ گروه نمایشی حاضر در این رویداد تئاتری هشت گروه به برادران و چهار گروه به خواهران اختصاص دارد که این گروه های هنری با حضور افراد با استعداد مساجد محله های ارومیه تشکیل شده و برنامه های خود را اجرا می کنند.


وی گفت : دومین دوره رویداد تئاتر بچه های مسجد همانند سال گذشته با مشارکت و همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی ،حوزه هنری آذربایجان غربی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، و ناحیه مقاومت سپاه شهدای شهرستان ارومیه اجرا می شود که در این دوره ۱۲ گروه نئاتر از ۲۶لغایت ۳۱فروردین ماه سال جاری ۱۲عنوان نمایش را در قالب یکصد اجرا در ۳۰ باب از مساجد ارومیه اجرا می کنند.

 

گفتنی است .پوستر رويداد نمايشي محرابيان 2(تئاتربچه‌هاي مسجد) همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامي در حوزه هنري آذربايجان غربي رونمايي شد.