حاکمیت تعالیم قرآنی در یک روستا؛ حتی یک طلاق نداریم
حاکميت تعاليم قرآني در يک روستا؛ حتي يک طلاق نداريم
به همت کانون روستایی امیرالمؤمنین علیه السلام(ع) شیروان؛

حاکمیت تعالیم قرآنی در یک روستا؛ حتی یک طلاق نداریم

اعضاي کانون فرهنگي هنري "حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام" شهرک روستايي امام رضا عليه السلام شيروان، آموزش و انس با قرآن و سبک زندگي قرآني را اولويت فعاليت هاي کانون قرار داده اند، به نحوي که تمسک جويي به قرآن سبب شده تا شاهد تحکيم بنيان خانواده و عدم وقوع طلاق در اين منطقه باشيم.
شناسه خبر : 46255 تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان خراسان شمالی، «خدیجه صحرایی» مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت امیرالمومنین علیه السلام  مسجد محمد رسول الله (ص) شهرک روستایی امام رضاعلیه السلام شیروان عمده تلاش های این کانون را ترویج آموزه های قرآنی و آموزش قرآن کریم به اهالی روستا علی الخصوص  بانوان این منطقه  نام برد و گفت: قرآن را محور همه فعالیت های فرهنگی این منطقه قرار دادیم و شاهد نتایج ارزنده آن بودیم.

 

وی ادامه داد: نیاز های فرهنگی این منطقه روستایی و مرزی، برنام ها را به سمت مسجد و تأسی به قرآن سوق داد که ابتدا از دورهمی های ساده روخوانی و روان خوانی قرآن شروع کردیم و پس از آن با استقبال اهالی جلسات آموزشی مستمر  تشکیل و برگزار شد و همچنان ادامه ارد.


وی ترویج سبک زندگی قرآنی و آموزش مفاهیم اولیه تمسک جویی به قرآن را در اولویت های این کانون بیان کرد و توضیح داد: در چند سال اخیر  تلاش کردیم زمینه آشنایی با آموزه های قرآنی و ترویج سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گیرد و با برگزاری جلسات  و نشست های دورهمی و محافل قرآنی صفات ارزشمند و سازنده اخلاقی همچون صبر، قناعت، مناعت طبع و... در قالب مهارت های زندگی بازگو و تشریح شود.


صحرایی اضافه کرد: سعی کردیم در خصوص سوره های  شریف نساء و نور برای بانوان روستا چه در قالب دورهمی های صمیمانه و دوستانه و چه نشست های تخصصی با حضور مشاورین و اهل فن،  گفتگو شود و مبانی ناب با هدف تدبر و تمسک به قرآن، تشریح و تبیین شود.

 

وی  که خود مادر چهار فرزند است، توجه به نقش مادری و تربیت فرزندان و نقش تأثیرگذار زنان با تبیین موضوع عفاف و حجاب در ادامه از دیگر موارد قابل تاکید و فرهنگی این کانون و برنامه های مسجدی اجرا شده  این منطقه، نام برد.


صحرایی اذعان کرد: در این روستا  با وجود اینکه یکی از مناطق مرزی، محروم و روستایی است اما انس با قرآن سبب شده تا شاهد مسئولیت پذیری و تحکیم بنیان خانواده باشیم به طوری که خوشبختانه می توان گفت هیچ طلاقی  را شاهد نبودیم.


وی همچنین گفت: همراه با جلسات روخوانی و روانخوانی قرآن، تجوید و حفظ نیز به علاقمندان آموزش داده شده و جلسات تفسیر نیز برگزار می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام مسجد محمدرسول الله(ص) شهرک روستایی امام رضاعلیه السلام شیروان در بخشی دیگر، معرفی کتاب و تلاش برای انس با مطالعه و کتابخوانی را در تکمیل برنامه های قرآنی این کانون معرفی کرد و گفت: آموزش نقاشی و قصه های قرآنی و کاردستی  برای نونهالان و دانش دانش آموزان نیز در این مسجد برنامه ریزی و اجرا می شود.

 

خدیجه صحرایی، در تکمیل توضیحات خود همراهی فعالان فرهنگی روستا و افراد تأثیرگذار را در توجه به فعالیت های فرهنگی و قرآنی، مزید بر علت دانست و افزود: در ماه مبارک رمضان نیز علاوه بر برگزاری جلسات جزء خوانی و روخوانی قرآن، به همت خیرین سفره ساده افطاری در مسجد گسترده می شود و از اهالی و روزه داران در مسجد پذیرایی می شود.


پایان/