اجتماع بزرگ لبیک عموم عزاداران امیرالمومنین (ع) و مدافعان حریم آل الله در کرمانشاه برگزار می شود
اجتماع بزرگ لبیک عموم عزاداران امیرالمومنین (ع) و مدافعان حریم آل الله در کرمانشاه برگزار می شود

اجتماع بزرگ لبیک عموم عزاداران امیرالمومنین (ع) و مدافعان حریم آل الله در کرمانشاه برگزار می شود

مقدسی، گفت: اجتماع بزرگ لبیک عموم عزاداران امیرالمومنین (ع) و مدافعان حریم آل الله با حضور مردم و جوانان روزه دار کرمانشاهی برگزار می شود.
شناسه خبر : 1261290 تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۷

میثم مقدسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  با اشاره به شب های قدر و برنامه های کانون در این ایام ،گفت: شب قدر اوج معنویت و عبادت ماه مبارک رمضان است. شبی که قرآن؛ کلام خداوند در آن نازل شده است و مقدرات زندگی بشر تا شب قدر آینده در آن تعیین می‌شود.  امام صادق (علیه‌السّلام) در این‌باره می‌فرمایند: «ابتدای سال، شب قدر است، در آن شب آنچه از این سال تا سال آینده انجام خواهد گرفت، نوشته می‌شود»

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان  حضرت علی‌اکبر (ع) کرمانشاه، افزود: در این شب با عظمت که کتاب مقدس قرآن برای هدایت انسان‌ها نازل شده و فرشتگان آسمانی برای سلام و درود، فوج، فوج بر زمین فرود می‌آیند، سزاوار نیست که انسان مؤمن و روزه‌دار در غفلت به سر برده و خود را از همنشینی با آن‌ها محروم سازد.استان است

وی خاطر نشان کرد: این هئیت از سال ۱۳۸۲ واقع در میدان غدیر بمدت ۳۰ شب  میزبان روزه داران است و  امسال هم با عنوان شب ها بفرمایید افطاری هرشب از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰نفر  روزه دار و محرومین با چای، خرما، آش ، حلیم ، آش عباسعلی و غذابصورت سفره افطاری پذیرایی می کنند و در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)۲۰۰۰هزار دست (خورشت سبزی )، بسته معیشتی، کفش، دارو  و جهیزیه تهیه و توزیع شده است.

 

مقدسی، تصریح کرد: این مراسم همچون سال های گذشته بمدت ۳۰ شب در این ماه مبارک و پرفضیلت میزبان مردم استان است و هرشب میهمان شهدا  در این مجلس همه در کنار همه بر سریک سفره می نشینند و دست دعا به سوی خدا دراز می کنند.

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان حضرت  علی‌اکبر (ع) کرمانشاه، اظهار کرد: بمناسب شام ۲۱ رمضان اجتماع بزرگ لبیک عموم عزاداران امیرالمومنین (ع) و مدافعان حریم آل الله  فردا چهار شنبه ۲۳ فروردین ماه راس ساعت۲۱/۳۰  شب بصورت دسته عزاداری در   میدان غدیر برگزار می شود.

 

وی با اشاره به فضیلت شب های قدر، گفت: به تصریح قرآن کریم،  شب قدر، شب نزول قرآن کریم بر پیامبر اعظم (ص) است همچنین خداى متعال این شب را بهتر و برتر از هزار شب معرفى مى کند .

مقدسی با اشاره به برنامه های این کانون در شب های رمضان، افزود:برگزاری محفل انس با قرآن ، طرح تلاوت نور، مراسم شب‌های قدر، اجرای طرح سفره کریمانه و برگزاری جشن ویژه ولادت امام حسن مجتبی (ع)، برگزاری مراسم قرائت زیارت امین‌الله در روز شهادت حضرت علی (ع) و برگزاری جلسات جزخوانی قرآن کریم، طرح تلاوت نور و تفسیر کوتاه از دیگر برنامه‌های این کانون در ماه مبارک رمضان است.

 

 

 

پایان پیام/ 712