جذب نوجوانان به مسجد صاحب الزمان(عج) ماکلوان با برنامه‌های جذاب معنوی
جذب نوجوانان به مسجد صاحب الزمان(عج) ماکلوان با برنامه‌های جذاب معنوی

جذب نوجوانان به مسجد صاحب الزمان(عج) ماکلوان با برنامه‌های جذاب معنوی

مسجد صاحب الزمان(عج) ماکلوان یکی از مساجد فعال در استان گیلان است که با وجود امام جماعت جوان و پویا در ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری برنامه های جذاب برای جذب نوجوانان به مسجد کرده است.
شناسه خبر : 1259863 تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان-مائده فلاحتکارضیابری؛

ماه رمضان ماه بهار قرآن است که در این راستا فعالیت های قرآنی کانون ها در این ماه دارای رشد چشمگیری بوده است، در ماه مبارک رمضان طرح ها و برنامه های قرآنی با حال و هوای خاص و وصف ناشدنی در کانون ها پیگیری می شود.  

 

از برپایی محافل شبی با قرآن با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری در کانون های فرهنگی هنری مساجد تا برگزاری مراسمات جزءخوانی و ترتیل خوانی قرآن از عمده فعالیت های کانون‌های مساجد در این ماه مبارک است.

 

با توجه به حضور پرشور و گسترده مردم در ماه مبارک رمضان در مساجد برای اقامه نماز جماعت و شرکت در برنامه های فرهنگی و مذهبی، می توان از این ماه به عنوان بهترین فرصت برای جذب اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به کانون های فرهنگی هنری مساجد یاد کرد.

 

علاوه بر مردان و زنانی که پای ثابت حضور در مسجد هستند در مناسبت‌هایی همچون نیمه شعبان، دهه محرم، ماه رمضان و بخصوص شبهای قدر جمع زیادی از مردم در مساجد شرکت می‌کنند بر همین اساس اگر در مساجد برنامه ریزی درستی صورت گیرد و مطالب مفید به درستی و همراه با جذابیت و عقلانیت مطرح شود به طور قطع در این افراد آثار مثبت و مفیدی به جای خواهد گذاشت.

 

در این راستا مسجد صاحب الزمان(عج) ماکلوان یکی از مساجد فعال در استان گیلان است که با وجود امام جماعت جوان و پویا در ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری برنامه های جذاب برای جذب نوجوانان به مسجد کرده است.

 

حجت‌الاسلام سیدمصطفی جلالی-امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) ماکلوان- با بیان اینکه به مناسبت ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های معنوی در سطح مسجد برگزار می‌شود اظهار کرد: این کلاس های معنوی شامل کلاس های قرآن(حفظ، ترتیل، قرائت و..)، تشکل گروه سرود و تواشیح، کلاس های احکام و عقاید، مداحی، اذان و مکبری است.

وی با اشاره به اینکه مخاطب این کلاس‌ها نوجوانان سنین 12 تا 16 سال هستند افزود: کلاس ها یک ساعت قبل از اذان مغرب تشکیل و با لوازم کمک آموزشی برگزار می‌شوند.

 

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) ماکلوان با بیان اینکه بعد از اذان مغرب، سفره افطاری ساده با حضورنوجوان ها و اهالی محل پهن می‌شود گفت: سپس با نماز جماعت، قرائت یک صفحه از قرآن و منبر کوتاه به اتمام می‌رسد.

 

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه یک چارت امتیازی برای کلاس تشکیل و به نوجوانان امتیاز داده و این امتیازات در عید فطر به جایزه تبدیل می‌شود تصریح کرد: در روزهای ماه مبارک رمضان هم با برگزاری مسابقات و پرسش سوالات دینی به نوجوانان جوایزی اهدا می شود.

وی با بیان اینکه از هفته ها قبل پوستر کلاس‌های معنوی در ماه مبارک رمضان در این مسجد چاپ و در سطح مدارس تبلیغ شده است بیان کرد: با واحد فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) هم صحبت شده که دانش آموزان تحت پوشش به این کلاس ها دعوت و از افطاری ساده و کلاس ها بهره مند شوند.

 

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) ماکلوان با اشاره به اینکه این کلاس ها از پنجم فروردین آغاز شده اما به آن جمعیت مطلوب به دلیل تعطیلی به دست نیافته ایم اضافه کرد: حدود 10 نفر از این برنامه ها استقبال کرده اند و حضور دارند که پیش بینی می شود به این کلاس ها از بعد تعطیلات تعداد بیشتری جذب می شوند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه برای جذب بیشتر نوجوانان به مسجد یک سالن ورزشی برای یک سانس فوتسال در هفته هم در نظر گرفته ایم تا بعد از مسجد برای ورزش برویم اظهار کرد: لازم به ذکر است به همت خیرین سفره افطاری ساده تا پایان ماه مبارک رمضان در این مسجد پهن است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر تبلیغات و درس‌های مسجد به گونه‌ای تنظیم شود که حاضران نه تنها خود ملتزم به آموزه‌های الهی شوند بلکه بتوانند محیط‌های دیگر اعم از خانواده، جامعه و محیط کار را نیز تحت تاثیر قرار دهند می‌توان گفت شعاع هدایت گری مسجد وسیع‌تر و فراگیرتر خواهد شد.

 

گفتنی است؛ بدون شک نوجوانی که با عبادت انس گرفت و به حسنات و نیکی‌ها اشتغال یافت کمتر تحت تاثیر وسوسه‌های شیطانی قرار می‌گیرد و مرتکب سیئات و گناهان نمی‌شود.

پایان پیام/ 526