دولت حامی فعالیت‌های مسجدی است/ کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی را دارند
دولت حامی فعالیت‌های مسجدی است/ کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی را دارند

دولت حامی فعالیت‌های مسجدی است/ کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی را دارند

دکتر حسینی با بیان اینکه دولت حامی فعالیت‌های مسجدی است، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری ظرفیت فعالیت‌های قرآنی اثرگذار و تحقق طرح تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی را دارند.
شناسه خبر : 1259791 تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۲۰

دکتر «سیدمحمد حسینی» در بادید از غرفه خبرگزاری شبستان در بخش نهادها و موسسات دولتی سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درباره اهتمام دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی به نهضت بازگشت به مسجد، اظهار کرد: مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش محوری داشتند و در دوران دفاع مقدس هم این مساجد و مسجدی ها بودند که نیروها را بسیج و به جبهه ها اعزام می کردند.

 

معاون امور مجلس رئییس جمهور با اشاره به نقش‌آفرینی مساجد در مقابله با آسیب های اجتماعی و رسیدگی به محرومان، ابراز کرد: یکی از عرصه های مهم اثرگذاری مساجد کشف استعدادهای قرآنی و زمینه سازی برای تربیت چهره های این ساحت مقدس است.

 

وی ادامه داد: چنان که از دیرباز بچه ها در مساجد با قرآن آشنا می شدند و حتی پیش از آغاز مدرسه آموزش های قرآنی به نونهالان و خردسالان در مسجد ارائه می شد.

 

حسینی با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد، بیان کرد: این کانون ها ظرفیت فعالیت های قرآنی اثرگذار و تحقق طرح تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی را دارند البته باید این ظرفیت فعال شود به ویژه آنکه به دلیل شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن، برخی کارکردها و فعالیت ها در مساجد متوقف شد.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: خوب است کانون های فرهنگی هنری با فعالیت های متنوع و جذاب همچون برگزاری مسابقات و جشنواره ها، تشکیل گروه سرود و نمایش و ... نوجوانان و جوانان را جذب مسجد و فعالیت های آن کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت نیز از این قسم فعالیت های مسجدی حمایت می کند، چنان که بودجه های فرهنگی را به دستگاه های مختلف اختصاص داده که بخشی از آن می تواند در فعالیت های مساجد هزینه شود.

 

گفتنی است، سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ میزبان بازدیدکنندگان از این تفرج‌گاه مذهبی است.

 

پایان پیام/ 9