تبیین منویات رهبری و تلاش برای اشتغال محله محور گامی برای تحقق شعار سال در کانون مساجد
تبیین منویات رهبری و تلاش برای اشتغال محله محور گامی برای تحقق شعار سال در کانون مساجد

تبیین منویات رهبری و تلاش برای اشتغال محله محور گامی برای تحقق شعار سال در کانون مساجد

هاشمی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد دارای ظرفیت های مختلف و اثرگذاری هستند و تبیین شعار سال رهبری و تلاش برای اشتغال محله محور می تواند گامی برای تحقق شعار سال در کانون مساجد باشد.
شناسه خبر : 1259492 تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۵

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ کانون های مساجد همواره نقش مهم و اثرگذار در جامعه داشته اند و بواسطه حضور جوانان و نوجوانان در کنار ریش سپیدان در کانون مساجد امروزه این کانون ها به ظرفیتی مهم و قوی برای اثرگذاری در جامعه تبدیل شده اند که می توانند کارهای مهمی انجام دهند.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد دارای ظرفیت های مختلف و اثرگذاری هستند که با شناخت نیازهای محله ها و استعدادها و انجام اقدامات مختلف می توانند در زمینه توسعه همه جانبه نقش آفرین باشد.

 

در مورد کارکردهای مختلف این کانون های فرهنگی و هنری تاثیرگذار و نقش آنها در مورد تحقق شعار امسال با عنوان « مهار تورم و رشد تولید» با سید حمید هاشمی مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد مسجد امام حسن عسکری(ع) بهشهر گفتگویی را انجام داده ایم که در زیر می آید:

 

نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) چه پیامی دارد و چه راهبردهایی را مشخص می کند؟

شعار سال رهبری در واقع چراغ و نقشه راه ما برای ادامه مسیر است و با توجه به دغدغه های رهبری در بخش اقتصاد و تولید سالیان سال است که شعار بر مبنای اقتصاد، تولید و خودکفایی و رشد تولیدات در دستور کار است و امسال هم با شعار کانون های فرهنگی هنری مساجد دارای ظرفیت های عدیده ای هستند که با شناخت نیازهای محله ها و استعدادها و انجام اقدامات مختلف می توانند در زمینه اشتغال و کارآفرینی نیز به ایفای نقش بپردازند.

در مورد کارکردهای مختلف این کانون های فرهنگی و هنری تاثیرگذار و نقش آنها در مورد تحقق شعار امسال با عنوان تولید مسیر راه ما را ترسیم کرده و نقشه راهی دقیق در اختیار ما قرار دادند تا با رشد تولیدات و مهار تورم برای بالندگی ایران اسلامی تلاش کنیم.

 

مساجد و کانون مساجد چه نقشی در نهادینه کردن پیام و شعار سال رهبری دارند؟

شعار سال رهبری با موضوع « مهار تورم و رشد تولید» اگر چه جنبه اقتصادی دارد اما در هر صورت باید در دستور کار کانون مساجد باشد و در تبیین این شعار تلاش شود و کارهایی انجام شود که افراد به صورت عملی در این بخش وارد شوند؛  تحقق شعار سال رهبری در کانون مساجد ، همواره به عنوان یک دغدغه جدی مورد توجه مسئولان کانون ها بوده و در کانون شهید هاشمی نژاد بهشهر هم با همه توان پای کار شعار سال رهبری خواهیم بود و معتقدیم که باید از همه ظرفیت ها برای تحقق شعار سال رهبری استفاده کرد .

 

نهادهای دینی و افراد  اثرگذار این حوزه تا چه اندازه می توانند در اثربخشی شعار سال رهبری نقش آفرین باشند؟

نهادهای دینی و افراد  اثرگذار این حوزه همواره به عنوان یکی از مهره های اصلی در تبیین اهداف نظام و انقلاب بوده اند و هرگاه که جامعه در تلاطم قرار می گیرد می توان با استفاده از این ظرفیت ها برای توسعه گام برداشت و روشنگری کرد و در این بخش هم در راستای تحقق شعار سال، با توجه به نقش مهم پایگاههای و نهادهای دینی و روحانیون و علما و معتمدان این حوزه برای تحقق شعار سال گام برداشت و در این راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بخش قابل توجهی از جامعه مدنی نقش مهم و اثرگذاری در بین افراد جامعه خواهد داشت.

 

کانون مساجد چه اقدام محله محوری برای توسعه و رشد تولید می توانند انجام دهند؟

با توجه به اینکه مساجد و کانون مساجد با بخش قابل توجهی از جوانان توانمند، تحصیل کرده، متخصص و جویای کار روبرو هستند می توانند در قالب اشتغال خرد محله محور و در قالب تعاونی ها وارد کار شده و در بخش رشد تولید اثرگذار باشند و بخشی از دغدغه های رهبری را در این بخش برطرف کنند.

 

در برخی از موارد مساجد از کارکرد اصلی خود دور مانده اند در این رابطه نقش کانون مساجد چیست؟

رونق بخشی به مساجد، ایجاد انگیزه و نشاط در فضای مسجد و بازگشت آنها به کارکردهای اصلی یکی از اهداف مهم کانون مساجد است که در طول سال های مختلف اجرایی شده است و امسال هم به همت به مسجدیها تلاش داریم تا در این راستا قوی تر از قبل وارد کار شده و به سمت تحول در برنامه ها و تلاش برای اجرای کارکرد اصلی مساجد در بخش های مختلف بپردازیم.

پایان پیام/ 175