مدیر کانون شهید گرائیلی خرماکلا دبیر طرح توانمندسازی ۵۰۰روستای مازندران شد
مدیر کانون شهید گرائیلی خرماکلا دبیر طرح توانمندسازی ۵۰۰روستای مازندران شد

مدیر کانون شهید گرائیلی خرماکلا دبیر طرح توانمندسازی ۵۰۰روستای مازندران شد

ولی الله نادعلی زاده، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی شهرستان قائم شهر که از این مدیر مسجدی بعنوان خالق روستای لیموترش ایران یادمی شود با حکم استاندار مازندران بعنوان دبیر طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای این خطه از شمال کشور منصوب شد.
شناسه خبر : 1259374 تاریخ انتشار : ۹ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، ولی الله نادعلی زاده، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی شهرستان قائم شهر که از سال ۹۶ طرح توجیه اقتصادی و بهره‌وری در مترمربع را به همت اعضای کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی و با همراهی دهیار خرماکلا در دست اجرا دارد وو تاکنون با راه اندازی میزخدمت و ایجاد اشتغال روستایی با عنوان «هر خانه یک گلخانه» نزدیک به هزار جوان را جذب کار کرده است طی حکمی از سوی سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران بعنوان دبیر توانمندسازی ۵۰۰روستای استان منصوب شده است.

خرماکلا روستایی در بخش غربی قائم شهر است، دارای ۱۲۰۰ نفر جمعیت است و مساحت کل روستا هم ۲۵۰ هکتار است. مردم روستا بیشتر به کشاورزی مشغول هستند.و زندگی مردم این روستا که عمده فعالیت هایش با محوریت مسجدالنبی(ص) خرماکلا انجام می شود با کشاورزی در باغات مرکبات، برنج و کیوی می‌گذرد و اکنون با اجرای طرح «هرخانه یک گلخانه» توسط این مدیر مسجدی، محصولات اهالی روستا علاوه بر مصرف داخل به عراق، امارات، افغانستان، روسیه و ارمنستان صادر می‌شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهید «علی گرائیلی» روستای خرماکلا شهرستان قائم شهر علاوه برکارهای اقتصادی و اشتغالزایی به فعالیت های فرهنگی در محل سکونتش اکتفا نکرده و علاوه بر احداث اردوگاه فرهنگی- تربیتی شهدای خرماکلا در ارتفاع ۱۹۰۰متری از سطح دریا در کنار جنگل و چشمه سار، نسبت به انجام به فعالیت فرهنگی در سوریه و عراق با برپایی موکب حضرت زهرا(س) نیز اهتمام ویژه دارد.

 

کانون شهید گرائیلی خرماکلا با یکهزار و ۸۲۴عضو به مدیریت ولی الله نادعلیزاده در سال های ۹۸و۹۹در رواق کارآفرینی به عنوان کانون برتر کشور معرفی شده همچنین به جهت فعالیت کتابخانه ای این کانون روستای خرماکلا روستای برتر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب نیز معرفی شده است.

پایان پیام/ 286