توفیقات یک کانون مسجدی در ایجاد پایگاه قرآنی برای نوجوانان
توفیقات یک کانون مسجدی در ایجاد پایگاه قرآنی برای نوجوانان

توفیقات یک کانون مسجدی در ایجاد پایگاه قرآنی برای نوجوانان

کانون فرهنگی‌هنری «ذوالفقار» با برگزاری دوره‌های آموزشی، محافل قرآنی و جلسات تفسیر کلام وحی توانسته بستري مطلوب براي کشف و پرورش استعدادهاي قرآني از ميان نوجوانان ایجاد و فرصت تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی را فراهم کند.
شناسه خبر : 1259288 تاریخ انتشار : ۹ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۶

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «ذوالفقار» در جوار مسجد علوی شهرستان تربت جام از توابع استان خراسان رضوی در سال ۱۳۸۷ با مجوز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان فعالیت خود را آغاز کرد و از کانون های مساجد فعال محسوب می شود، که تلاش کرده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در فعالیت های قرآنی، فرهنگی و مذهبی بهره بگیرد.

 

«حسن جباری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از تدارک برنامه های قرآنی از سوی کانون فرهنگی هنری ذوالفقار مسجد علوی همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با ماه ضیافت الهی محافل انس با قرآن کریم هر شب بعداز نماز مغرب و عشا در کانون برپا می شود. همچنین  سلسله نشست های تفسیر قرآن کریم با هدف بیان نکات تفسیری کلام الهی با استناد به تفسیر نمونه در مسجد برگزار می شود.

 

 

 

 

رابط کانون فرهنگی هنری ذوالفقار مسجد علوی افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان این کانون از اول تا پایان ضیافت الهی اقدام به آموزش روانخوانی قرآن نموده و در پایان ماه مبارک رمضان به شرکت کنندگان در برنامه های قرآنی کانون جوایزی اهدا می کند.

 

وی همچنین از برگزاری جلسات شرح دعای مکارم الاخلاق در کانون فرهنگی هنری ذوالفقار خبر داد و ابراز کرد: این سلسله جلسات بعد از نماز ظهر و عصر، روزهای ماه مبارک رمضان توسط حجت الاسلام طاهاتبار در مسجد علوی برگزار می شود.

 

 

 

 

برگزاری محافل و کرسی های تلاوت قرآن کریم

جباری به برنامه های قرآنی کانون در طول سال اشاره کرد و گفت: برگزاری محافل و کرسي‌هاي تلاوت قرآن کریم با حضور قاريان نوجوان، برگزاري جلسات تخصصي و برپایی مسابقات قرآن کريم، تلاوت قرآن کریم و هدیه ثواب آن به یکی از شهدای مسجد در هر شب، برپایی جلسات ختم قرآن کریم، برگزاری مسابقات اذان و تکبیر از جمله برنامه‌های کانون در حوزه قرآنی است که تلاش می شود، از این طریق بستری مناسب برای کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان فراهم شود. ضمن اینکه در مناسبت های مختلف از قاریان برتر در مسجد تجلیل به عمل می آید.

 

 

 

 

 

برگزاری میز مشاوره خدمات حقوقی و تحصیلی

رابط کانون فرهنگی هنری ذوالفقار مسجد علوی با اشاره به دیگر برنامه های این کانون مسجدی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن مسجد در حاشیه شهر و محلات محروم، این کانون اقدام به برگزاری میز مشاوره خدمات حقوقی و تحصیلی توسط مشاوران مجرب شهرستان که عضو کانون هستند، نمود که با استقبال اهالی این منطقه روبرو شده است. از دیگر خدمات ارائه شده توسط کانون برای مردم و نمازگزاران مسجد جامع علوی ارائه خدمات پزشکی رایگان است که با استقبال تمامی نمازگزاران روبرو بوده است.

 

 

 

 

خدمت رسانی به اقشار محروم

جباری با اشاره به خدمت رسانی به اقشار محروم به همت گروه جهادی کانون فرهنگی هنری ذوالفقار تصریح کرد: همزمان با شروع سال نو به همت گروه جهادی کانون منزل تعدادی از اهالی منطقه که از اقشار نیازمند هستند، مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفت و ۳۰ بسته معیشتی و میوه نیز میان خانوارهای نیازمند توزیع شد.

 

 

 

 

خدمات مشاوره ای

وی ارائه خدمات مشاوره ای میان خانواده ها، اهدای کتاب میان اعضای کانون به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، برپایی نشست های بصیرتی، برگزاری محافل ادبی، شعرخوانی و نشست های نهج البلاغه شناسی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مسئولان، برگزاری مسابقات نقاشی و داستان نویسی، برپایی ایستگاه های صلواتی در مناسبت ها، جشنواره مسابقات ورزشی، غبارروبی مزار اهل تشیع و تسنن را بخش دیگری از فعالیت های کانون ذوالفقار نام برد.

 

 

 

پایان پیام/ 40