پهن کردن سفره افطاری در مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع)سرپل ذهاب
پهن کردن سفره افطاری در مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع)سرپل ذهاب

پهن کردن سفره افطاری در مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع)سرپل ذهاب

حجت الاسلام آرمند، گفت: بمناسبت ماه مبارک رمضان به همت موکب شهید آرمان علی وردی، سفره افطاری ساده هر شب در مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهرک جهاد سرپل ذهاب پهن می شود.
شناسه خبر : 1259274 تاریخ انتشار : ۸ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۲۵

حجت الاسلام حامد آرمند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه،‌ با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان و پهن کردن سفره افطاری ساده، گفت: سنت حسنه سفره ساده افطار در تمام شب های ماه مبارک رمضان که میهمانان سفره از نوجوانان و جوانان گرفته تا بزرگان و ریش سفیدان است در مسجدحضرت ابوالفضل العباس (ع) شهرک جهاد سرپل ذهاب برپا می شود.

 

روحانی مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) سرپل ذهاب افزود: یکی از سنت های حسنه در ماه مبارک رمضان سنت افطاری ساده است که بحمد الله در حال ترویج و گسترش است و جالب است بدانیم با همه‌ی فضیلتی که راجع‌به روزه‌ی ماه رمضان آمده است، درعین‌حال پیامبر می‌فرمایند: «تفطیرک الصائم افضل من صیامک»؛ از این روزه‌ای که این‌چنین ثوابی برای آن آمده است هم بالاتر داریم. از روزه بالاتر چیست؟ افطاری دادن به یک روزه‌دار. اگر مردم ما به همین نکته توجه داشته باشند و باور کنند که عملی بالاتر از روزه وجود دارد و آن افطاری دادن به روزه‌دار است، مسئله‌ی خیلی مهمی تحقق می‌یابد. در این صورت، رغبت مردم به افطاری دادن و مخصوصاً افطاری‌های ساده، افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: در سیره‌ی پیامبر (ص) آمده است که «کان رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم اجود الناس بالخیر و کان اجود ما یکون فی رمضان»؛ یعنی جود و سخاوت پیامبر بیش از همه بود. پیامبر اگر مردم را به صفات اخلاقی دعوت می‌کردند، خودشان پیش‌قدم بودند، از جمله در بخشش و سخاوت. اما نکته‌ی جالب توجه روایت این است که اوج بخشش و سخاوت پیامبر در ماه مبارک رمضان بود. در این روایت مشخص است که بخشش و جود در ماه رمضان بر ماه‌های دیگر مقدم است.

 

حجت الاسلام آرمند اظهار کرد: در خطبه‌ی شعبانیه‌ی پیامبر فراوان شنیده و خوانده‌ایم که فرموده‌اند: «اگر کسی یک روزه‌دار را افطار دهد، ثواب آزاد کردن یک بنده را خدا به او اعطا خواهد کرد.» اصحاب عرض کردند: «یا رسول‌الله ما همه توانایی افطاری دادن به دیگران را نداریم.» حضرت فرمودند: «اتقوا الله ولو بشق تمره، ولو بشربه من الماء»؛ یعنی حتی به‌اندازه‌ی یک جرعه‌ی آب، حتی به‌اندازه‌ی یک دانه‌ی خرما، در این کار خیر سهیم باشید.

روحانی مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) سرپل ذهاب با اشاره به برگزاری مراسم جز خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، گفت: جزء خوانی قرآن کریم در مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهرک جهاد سرپل ذهاب  از روز اول ماه مبارک رمضان شروع شده و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد .

 

وی در پایان افزود: نماز جماعت نیز در سه وعده در مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع)با حضور روزه داران و مومنین اقامه می شود.

 

 

پایان پیام/ 712