برپایی مراسم جزءخوانی قرآن در کانون های مساجد کرمانشاه
برپایی مراسم جزءخوانی قرآن در کانون های مساجد کرمانشاه

برپایی مراسم جزءخوانی قرآن در کانون های مساجد کرمانشاه

حجت الاسلام کلات پور،گفت:یکی از برنامه‌های شاخص کانون‌های فرهنگی مساجد استان در ایام ماه مبارک رمضان برپایی مراسم جزخوانی است که هر روز پس از نماز مغرب و عشاء در حال برگزاری است.
شناسه خبر : 1259162 تاریخ انتشار : ۷ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۴۲

حجت‌الاسلام افشین کلات پور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به فرارسیدن ماه میهمانی خدا رمضان،گفت:اکنون‌که در ایام ماه مبارک رمضان هستیم، فضای معنوی این ماه می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای جذب نوجوانان و ماندگاری دائمی ایشان در مسجد ایجاد کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان کرمانشاه ،افزود: درواقع خداوند در ماه مبارک رمضان یک فضای تربیتی زیبایی ایجاد می‌کند که مساجد می‌توانند از این فضا در راستای جذب نوجوانان به مساجد استفاده کنند؛ زیرا در این ماه شریف شاهد حضور حداکثری مردم در تمام اقشار سنی در مساجد هستیم. 

 

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در ماه رمضان قرار داریم  برنامه‌های  مختلف فرهنگی، دینی و مذهبی در کانون‌های مساجد استان کرمانشاه به همت جوانان پرشور مسجدی در حال برگزاری است.


حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: سرکشی روزانه به مساجد به‌ویژه مساجد شهرستان‌ها از برنامه‌های کانون‌های مساجد کرمانشاه است.،برگزاری مراسم افطار با محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پس از نماز مغرب و عشاء، طرح تلاوت نور، طرح تفسیر کوتاه، قرائت زیارت امین‌الله  و  با محوریت مساجد در تمام شهرستان‌های استان با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از شاخص ترین برنامه های ماه مبارک رمضان است برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بايد نسل جوان را جذب و آنها را با معارف ديني آشنا و مانوس کرد، اظهار کرد:در ماه مبارک رمضان مسئولان باید حداکثر استفاده را در جهت تبلیغ و تبیین شعائر دینی به عمل آورد و باید باهدف رفع شبهات دینی و جذب حداکثری جوانان به سمت مساجد تلاش کنند.

 

وی در پایان گفت: کانون های مساجد شرایط استفاده و بهره مندی از فضای ماه مبارک را فراهم کردند تا مردم بدون دغدغه از این شرایط بهره مند شوند. 

 

پایان پیام/ 712