عرضه 2400 عنوان کتاب کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب سرخه
عرضه 2400 عنوان کتاب کودک و نوجوان در نمايشگاه کتاب سرخه
مدیر کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه خبر داد:

عرضه 2400 عنوان کتاب کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب سرخه

اسلامي از عرضه 2400عنوان در قالب 3500 جلد کتاب در دومين نمايشگاه تخصصي کتاب کودک و نوجوان با عنوان«گلگشت» در شهرستان سرخه خبر داد.
شناسه خبر : 45790 تاریخ انتشار : ۷ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۴
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان سمنان؛«محمدرضا اسلامی» در آئین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در فرهنگسرای باران سرخه با بیان اینکه 2400 عنوان در ۳۵۰۰ جلد کتاب در این نمایشگاه عرضه خواهد شد،بیان کرد:این کتاب ها در موقعیت های مختلف خریداری شده و در این نمایشگاه به فروش خواهد رسید .

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای طرح گلگشت در حال اجرا می باشد،افزود: طرح کتابخوانی گلگشت از ۶ سال پیش در کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه در حال اجرا می باشد و این طرح با کمک های مردمی پیش رفته است.

 

وی گفت: این طرح بدون وفقه با حضور  نیروهای مختلف در کانون استمرار دارد و در این راستا تبادل تجربیات صورت گرفت و این کانون در اجرای این طرح از ظرفیت بهتر نویستدگان،ناشران و ... در سطح کشور بهره مند شده است‌ .

 

اسلامی با بیان اینکه سال گذشته از نمایشگاه استقبال خوبی شد که امسال نیز در سطح بزرگتری در حد توان برگزار شد،بیان کرد:کتابهای نمایشگاه بر اساس فهرست های ارایه شده در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی در حوزه کودک و نوجوان در معرض نمایش و قروش گذاشته شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه تصریح کرد:در کانون فرهنگی هنری انتظار اعضا بصورت مخلصانه و جهادی در حال فعالیت هستند و تمام این اقدامات برای فرزندان شهر خودمان است ولی توقعاتی از مسئولان برای حمایت از فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی داریم و انتاظر می رود راه اندازی کتابخانه عمومی شهر سرخه در اولویت قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه امروز کودک و نوجوان نیاز به کتاب دارند و با شور و ذوق فراوان بدنبال کتاب است،افزود:طرح کتابخوانی گلگشت یکی از طرح های کتابخوانی مهم در استان سمتان است که امیدواریم با حمایت مسئولان باید این طرح گسترش یابد تا بیش از گذشته برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنیم.

 

 

مطالعه بیش از 60 کتاب توسط کودکان و نوجوان در طرح گلگشت کانون انتظار سرخه

حجت الاسلام نطنزی با اشاره اجرای طرح گلگشت توسط کانون فرهنگی هنری انتظار سرخه گفت: افراد شرکت کننده در طرح گلگشت بیش از ۶۰ کتاب را مطالعه کرده اند و با خلاصه نویسی و تحلیل کتاب مشارکت خوبی در این طرح داشته اند.

 

امام جماعت مسجد ولیعصر(عج) سرخه افزود:یکی از فعالیت های کانون انتطار که همیشه فعال است بخش کتاب و کتابخوانی است که در سال های اخیر درخشش بسیار خوبی داشته است.

 

وی گفت: در ایام کرونا هر هفته ۱۰۰ بسته فرهنگی در بین خانواده ها توزیع گردید تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی مغفول نمانده باشد و کودک و نوجوان جامعه از مطالعه کتاب محروم نمانند.

 

حجت الاسلام نطنزی گت:فعالیت ارکان کانون فرهنگی هنری انتظار قابل ستایش است و این حجم فعالیت باید مورد توجه قرار گیرد و حمایت مسئولان و نهاد های مختلف را می طلبد.