آغاز پانزدهمین دوره طرح «بیوت قرآنی» در لارستان
آغاز پانزدهمین دوره طرح «بیوت قرآنی» در لارستان

آغاز پانزدهمین دوره طرح «بیوت قرآنی» در لارستان

اخوت از برگزاری پانزدهمین دوره طرح «بیوت قرآنی» به همت کانون فرهنگی هنری «شهید شاکری» لارستان خبر داد.
شناسه خبر : 1258720 تاریخ انتشار : ۴ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۳۶

محمدابراهیم اخوت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: طرح «بیوت قرآنی» از ابتکارات کانون فرهنگی هنری «شهید شاکری» لار است که در پانزدهمین دوره خود از ابتدای ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ آغاز و تا ۲۹ این ماه ادامه دارد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس افزود: این طرح بر مبنای فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) طراحی و به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در حال اجرا است.

 

وی ایجاد نشاط و جذب برکات قرآن در ماه مبارک رمضان را از اهداف برگزاری طرح «بیوت قرآنی» عنوان کرد و اظهار داشت: این رویداد از طرح های موفق در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی و استمداد از آیات شریف و مبارک وحی است.

 

اخوت به جزییات اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: در طرح «بیوت قرآنی» جوانان و نوجوانان علاقه مند به قرائت و آموزش قرآن در منزل یکی از قرآن پژوهان که به درخواست خود اعلام می شود جمع شده و ضمن فراگیری و قرائت آیات شریف، رحمت و برکات الهی نیز جهت خانواده میزبان قرآن پژوهان فراهم می‌آورند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس خاطرنشان کرد: طرح «بیوت قرآنی» اکنون در شهرستان لارستان و به همت کانون فرهنگی هنری «شهید شاکری» و همچنین در شهرستان گراش به همت کانون های «شهید برزگران» و «امام رضا علیه السلام» در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح ویژه برادران و در شب های ماه رمضان به اجرا در می آید، عنوان کرد: امسال طرح «بیوت قرآنی» میزبان ۳۰ خانواده بچه های مسجد و با حضور قاریان برجسته اجرایی می شود.

 

اخوت بیان کرد: جزءخوانی، بیان نکات و مفاهیم قرآنی، آموزش تجوید، اجرای مسابقه همراه با اهدای جوایز و تهیه و توزیع اقلام غذایی در راستای برگزاری طرح «بیوت قرآنی» انجام می شود.

پایان پیام/ 691