نقش‌آفرینی کانون های مساجد سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است
نقش‌آفريني کانون هاي مساجد سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامي بوده است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه؛

نقش‌آفرینی کانون های مساجد سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است

حجت الاسلام کلات پور، گفت:نقش‌آفريني کانون هاي مساجد در تمامي عرصه‌ها و شئون جامعه اسلامي، سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامي بوده است.
شناسه خبر : 45708 تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان کرمانشاه: امروز یکشنبه (۲۷ اسفند ماه)  مراسم تجلیل از کانون های فرهنگی هنری مساجد برتر کرمانشاه  در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد ، حجت الاسلام افشین کلات پور، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه توبه، استغفار، عبادت، اتحاد و همدلی است، گفت: مسلمانان باید در ماه رمضان به سوی خودسازی و اصلاح نفس حرکت کنند همچنین انسان اگر می خواهد علاوه بر طهارت ظاهری، به طهارت باطنی نیز برسد باید چند مرحله را پشت سر بگذارد. اول اینکه ، ظاهر خود را از آلودگی پاک کند و اعضا و جوارح خود را از انجام گناه دور نگاه دارد و حبّ دنیا را از خود دور کند. دیگر اینکه درون خود را از غیر خداوند تعالی و تبارک پاک کند. در این صورت است که انسان به طهارت باطنی خواهد رسید.

مدیر هماهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد  کرمانشاه ، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۸۵ کانون در کل استان مشغول به فعالیت هستند امیدواریم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به کانون ها داشته باشد .

وی گفت: کانون های مساجد فعالیت های قرآنی، مسابقات و کلاس های دینی شامل مفاهیم ، تفسیر و اذان را برای نوجوانان و جوانان برگزار می کنندلذا  مساجد نه تنها زیباترین عبادات را در خود می پروراند، بلکه زیباترین اندیشه ها را نیز تعالی می بخشند. 

حجت الاسلام کلات پور خاطر نشان کرد:نقش‌آفرينی مساجد در تمامی عرصه‌ها و شئون جامعه اسلامی، سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است .

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه ، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از بهترین پایگاه‌های کشف استعداد نوجوانان و جوانان است و کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری یکی از بزرگترین وظایف مسئول کانون‌ها است.

گفتنی است در پایان از 22 کانون برتر و فعال در کرمانشاه تقدیر شد.