جایگاه کانون‌های مساجد در عرصه فرهنگ و هنر ویژه است/حمایت 100 میلیون تومانی وزیر ارشاد از 10 باب کانون‌ مسجد در خراسان شمالی
جايگاه کانون‌هاي مساجد در عرصه فرهنگ و هنر ويژه است/حمايت 100 ميليون توماني وزير ارشاد از 10 باب کانون‌ مسجد در خراسان شمالي
در بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان خراسان شمالی عنوان شد؛

جایگاه کانون‌های مساجد در عرصه فرهنگ و هنر ویژه است/حمایت 100 میلیون تومانی وزیر ارشاد از 10 باب کانون‌ مسجد در خراسان شمالی

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بازديد از 10 غرفه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد؛ جايگاه کانون‌ها را در عرصه فرهنگ و هنر ويژه خواند و براي توسعه فعاليت‌ها، مبلغ حمايتي 10 ميليون توماني را به هر کدام از اين کانون‌ها اختصاص داد.
شناسه خبر : 45686 تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه به استان خراسان شمالی، با حضور در نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری این استان، از فعالیت‌های اهالی مسجد و فعالان کانون های فرهنگی هنری در این نمایشگاه بازدید کرد.

در این نمایشگاه 10 کانون فرهنگی هنری در قالب 10 غرفه، فعالیت‌های شاخص خود را به منظور بازدید مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر استان عرضه کردند.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای بازدید از این نمایشگاه از غرفه کانون فرهنگی هنری «بقیه الله (عج)»  شهرک فرهنگیان بجنورد بازدید به عمل آورده و از فعالیت های این کانون با محور مساله عفاف و حجاب و رفع شبهات نوجوانان و جوانان به ویژه در مواجه با اغتشاشات چند ماهه اخیر مطلع شد و این اقدامات را تحسین برانگیز خواند.

وی در ادامه میهمان غرفه کانون فرهنگی هنری «مهدی موعود(عج)» جاجرم بود که طی این بازدید «جواد عباس زاده» رابط این کانون و از فعالان و پیشکسوتان مسجدی، به ارائه گزارش اقتصاد مقاومتی و خودکفایی مسجد صاحب‌الزمان(عج) و کسب درآمد بیش از یک میلیاردی این مسجد، پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در غرفه کانون شهری «حضرت جعفر بن محمد (ع)» و همچنین کانون روستایی «مهدویت» علی آباد حضور یافت و فعالیت های این کانون ها را در طراحی و برنامه ریزی عملیاتی عدالت فرهنگی و راه اندازی کاروان فرهنگی در مناطق محروم و صعب العبور و نیز برنامه های مشارکتی و تشکیلاتی بین روستایی، ستود.

در ادامه این بازدید غرفه کانون روستایی «امیر المومنین (ع)» مسجد محمد رسول الله (ص) شهرک امام رضا (ع) بخش مرزی سرحد شیروان، میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد که وزیر پس از استماع گزارش مدیر این کانون از اقداماتی که در عرصه پیشگیری از وقوع طلاق و رفع آسیب‌های اجتماعی، بهره مندی از فضای مسجد و محافل آموزش قرآن، انجام شده بود،  قدردانی کرد.

همچنین کانون فرهنگی هنری «عاشورا» دهستان «بام» اسفراین که با تربیت حفاظ قرآنی و انجام فعالیت های فرهنگی با محوریت بچه های کانون، توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و استمرار فعالیت های همدلانه و دستگیری از نیازمندان با تلاش برای مشارکت خیرین، کارنامه پر و پیمانی در عرصه فعالیت های مسجدی داشت، میزبان بعدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از این غرفه و در پاسخ به «محمد حسن حدادی» مدیر کانون عاشورا که خواستار توجه به جایگاه کانون های مساجد در کشور شد، با صراحت و تأکید اعلام کرد: جایگاه کانون های مساجد در حوزه فرهنگ و هنر ویژه است و پس از این نیز اقدامات جدیدی برای ارتقاء این حوزه انجام خواهد گرفت.

اما در ادامه مدیر کانون مرزی «چشمه کوثر»، در روستای «سوخسو انقلاب» با ارائه گزارشی از تهیه تلسکوپ و تلاش برای راه اندازی رصد خانه برای نسل جوان و علاقه‌مندان در این منطقه وهمچنین جلب مشارکت و همدلی اهالی در بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله ایام فاطمیه و پخت دسته جمعی سمنوی نذری، پذیرای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

کانون فرهنگی هنری «امام موسی کاظم (ع)» فاروج، نیز که با توسعه کتابخوانی و تبیین فرهنگ انس با مطالعه برای نوجوانان، کانون فرهنگی هنری «شهدای پشنده» که با تربیت بیش از 80 حافظ قرآنی در منطقه مرزی و آموزش تعالیم قرآنی و دینی با نگاه هنری و آموزش معرق و همچنین کانون فرهنگی هنری «بصیرت» روستای «برج زنگالو» مانه و سملقان نیز با ویژگی توجه به مهارت های ارتباطی و بررسی رفتارهای اجتماعی و فرهنگی کودکان به تربیت؛ به عنوان کانون های فعال استان خراسان شمالی در این نمایشگاه حضور داشتند، میزبانان بعدی «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند.

«محمدرضا حسین نژاد» استاندار،  «محمد وحیدی» نماینده مجلس، «سید محمد هاشمی» معاون امور حقوقی، مجلس و استان ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بازدید از این نمایشگاه حضور داشتند.

گفتنی است: در جریان بازدید وزیر فرهنگ از این نمایشگاه، درخواست حمایت از کانون های مساجد استان توسط حجت الاسلام پاکدامن، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی به وزیر ارشاد ارائه و وی نیز با اهدای مبلغ  10 میلیون به هر کدام از غرفه ها موافقت کرد.

پایان/