مساجد یئنگجه خوی مهمان ندارند
مساجد یئنگجه خوی مهمان ندارند

مساجد یئنگجه خوی مهمان ندارند

هر سه مسجد یئنگجه شهر فیرورق شهرستان خوی به دلیل آسیب بالای ۹۰ درصدی ماه رمضان امسال مهمان ندارند.
شناسه خبر : 1258036 تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی_فاطمه صمدزاده؛

توسل و توکل و پناه بردن به مکانی امن و آرام از ویژگی‌های انسان‌هایی است که دل به خدا سپرده‌اند و او را در هر حالتی می‌بینند و مساجد نیز نخستین گزینه برای رسیدن آدمی به آرامشی است که تنها از طریق گفت‌وگو با خدای یکتا به‌دست می‌آید.

مساجد همیشه مکانی امن برای دل‌های کسانی است که به کمی آرامش و تنها بودن نیاز دارند و برای راز و نیاز با خالقشان دنبال خلوتی هستند که بدون دغدغه سفره دل بگشایند. مساجد مهم‌ترین و امن‌ترین مکان برای انجام امور مذهبی و فرهنگی و نزدیک‌تر شدن به خالق یکتاست همه ما تجربه رفتن به مسجد، پهن کردن سجاده و دست به دعا برداشتن را داشته‌ایم و از آن لذت برده‌ایم.

غلام رضا رستم زاده، رییس هیئت امنای مسجد امیرالمومنین یئنگجه فیرورق شهرستان خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: سه مسجد امیرالمومنین، سیدالشهدا و ابوالفضل بخش یئنگجه شهر فیرورق بدلیل واقع شدن در کانون زلزله هشتم بهمن ماه بالای 90 درصد تخریب شده اند.

وی ادامه داد: زمین این مسجد در سال ۹۴ به کمک مردم تهیه و در سال ۹۷ ساخت این مسج به اتمام رسید.

 

وی افزود: در خرید زمین،  ساخت و تعمیر مسجد امیرالمومنین مردم یئنگجه کمک کرده اند ولی الان دیگر بدلیل اینکه خود مردم درگیر منازل و امورات شخصی خودشان هستند،  توان کمک ندارند.

رستم زاده ادامه داد:  متاسفانه تا به امروز هیچ مسئولی از مساجد بازدید جدی نداشته و همچنان ما منتظر کمک مسئولین و ارگان های مربوطه هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ماه مبارک رمضان نیز گفت:  به دلیل اینکه هر 3 مسجد این بخش دارای آسیب جدی شده اند و امکان حضور مردم نیستند،  مردم مجبور هستند به مساجد شهر فیرورق رفته که در آنجا هم با مشکلات مکان مواجه خواهند شد.

رستم زاده ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای اشاعه فرهنگ دینی است لذا مساجد باید برای جذب حداکثری مردم آماده و مهیا باشند ولی متاسفانه ما امسال نمیتوانیم در مساجد مراسم داشته باشیم.

رییس هیئت امنای مسجد امیرالمومنین یئنگجه فیرورق شهرستان خوی افزود: کانون فرهنگی و هنری یاران امیرالمومنین نیز قبل از زلزله هافعالیت های فرهنگی زیادی نیز انجام می دادند ولی با این شرایط فوق دیگر انجام این  فعالیت ها مشخص نیست.

رییس هیئت امنای مسجد امیرالمومنین یئنگجه فیرورق شهرستان خوی ادامه داد:  همچنین افرادی هم که عزیزان خود را در این شرایط از دست داده اند، بدلیل نبود مسجد  دچار مشکل هستند.

وی گفت: مسجد امیرالمومنین با متراژ بیش از 400 متر قبل از زلزله فعالیت هایی چون نماز جماعت و برنامه های فرهنگی برگزار می کردند و حسینیه این مسجد نیز مستقل بوده و آسیب جدی دیده است.

 

 

گفتنی است؛ از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون چهار زلزله بالای ۵ ریشتر و حدود ۲۰۰ پس لرزه با قدرت‌های مختلف شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزانده است

زمین لرزه  روز هشتم بهمن با ۵/۹ ریشتر خوی و شهرها و روستاهای اطراف آن را لرزاند و موجب تخریب دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی و آسیب بیش از هشت هزار واحد دیگر شد در این زمین لرزه متاسفانه سه نفر هم فوت شدند.

دیروز (۲۵ اسفندماه) نیز زمین لرزه ای به بزرگی ۵/۱ ریشتر خوی را لرزاند و تا به الان بیش از ۷ پس لرزه ثبت شده است.

پایان پیام/ 566