فعالیت تخصصی کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) ارومیه در حوزه بانوان با رویکرد تربیت فرزند مهدوی
فعالیت تخصصی کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) ارومیه در حوزه بانوان با رویکرد تربیت فرزند مهدوی

فعالیت تخصصی کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) ارومیه در حوزه بانوان با رویکرد تربیت فرزند مهدوی

ابولفتحی گفت: معتقد هستم اگر بتوانیم دختران و مادران را بر با سیره اهل بیت(ع) آشنا کنیم و آنان نیز فرزندانی بر مبنای مکتب اسلام و آموزه های دین تربیت کنند در این صورت در تحقق جامعه و تمدن اسلامی موفق خواهیم بود.
شناسه خبر : 1257929 تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی_فاطمه صمدزاده؛

مساجد از صدر اسلام تاكنون پايگاهي براي انجام فعاليت هايي همچون امور عبادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي بوده و همين امر موجب شد تا اين اماكن مقدس از جايگاه ويژه اي در بين مسلمانان برخوردار شوند.

کانون فاطمه الزهرا(س) یکی از کانون های فرهنگی و هنری فعال و تخصصی دخنران و بانوان بوده كه از بدو آغاز به كار تاكنون علاوه بر برگزاري دوره های آموزش قرآن كريم، احكام و سبك زندگي اسلامي، دغدغه اشتغال بانوان بی بضاعت سرپرست خانوار را داشته و تربیت فزند مهدوی را نیز برعهده دارد.

زهرا ابوالفتحی، مدیر کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: این کانون محل حضور کودکان و نوجوانان است، و  فعالیت ها و برنامه های پیش بینی شده در این کانون ویژه بانوان و دختران است.

وی افزود: معتقد هستم اگر بتوانیم دختران و مادران را بر با سیره اهل بیت(ع) آشنا کنیم و آنان نیز فرزندانی بر مبنای مکتب اسلام و آموزه های دین تربیت کنند در این صورت در تحقق جامعه و تمدن اسلامی موفق خواهیم بود.

ابوالفتحی با بیان اینکه در این کانون بیش از 50 نفر عضو بوده، گفت: ولی از این تعداد 30 نفر از دختران کانون بصورت مستمر در فعالیت های جهادی حضور فعال دارند و برای سه گروه کودکان، نوجوانان و مادران برنامه های متناسب با رده سنی آنان در کانون اجرا می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) ارومیه ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی رزمی، مسابقات ورزشی، دوره های آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآنی کریم، پاسخگویی به شبهات دینی، آموزش مهارت های خانواده، اجرای کارگاه های پیشگری از مواد مخدر، جلسات جهاد تبیین انقلاب اسلامی، برگزاری کارگاه های آموزشی آسیب های فضای مجازی، اردوهای فرهنگی تفریحی،  حجاب و عفاف از جمله برنامه هایی است که در این کانون اجرا می شود.

وی با بیان اینکه تبیین چرایی حجاب و عفاف برای این دسته از مخاطبین مسجد یکی از ضروریات این برهه است، گفت: تشریح این موضوع نقش تاثیرگذاری بر ترغیب دختران نوجوان برای حفظ حجاب و عفاف دارد.

 

ابوالفتحی افزود: همچنین در زلزله اخیر شهرستان خوی 7 میلیون تومان وجه نقد جمع آوری کرده و لوازمی خریداری شد و توسط خود خواهران با حضور در این شهرستان به افرادی که نیاز داشتند، اهدا شد و همچنین به مناسبت دهه فجر مسابقه بین کودکان نیز اجرا شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) ارومیه ادامه داد همچنین امسال 15 نفر از دختران را به عنوان زائر اولی با نصف هزینه عازم مشهد مقدس شدند. و در انجام این فعالیت ها از کمک خیرین نیز استفاده می شود.

وی همچنین برگزاری جلسات مشاور خانواده و نقش زنان در خانواده با الگوگیری از زندگی حضرت فاطمه (س)، برگزاری کلاس های تربیتی دینی در فضای باز، تجلیل از دختران باحجاب به مناسبت هفته عفاف و حجاب و  برگزاری کلاس های امداد گری را از دیگر برنامه های کانون فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) ارومیه عنوان کرد.

در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه های نیمه شعبان نیز گفت: اجرای مولودی خوانی، اجرای گروه سرود منتظران المهدی و اجرای ویژه برنامه در سالن همایش سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری از جمله برنامه ها بود.

 وی با بیان اینکه برای رونق بخشیدن به مسجد باید برنامه های متناسب با هر رده سنی را اجرا کرد، گفت: در این مسجد با نظرسنجی از خانواده ها تلاش می کنیم تا برنامه هایی متناسب با ذائقه مخاطبین اجرا کنیم..

ابوالفتحی گفت: همچنین همدلی و همراهی یکی دیگر از دلایل حضور پرشور دختران جوان و نوجوان در مساجد است و در کانون ما همه با هم همدل هستیم و حتی می توان گفت بیشتر از اعضای خانواده کنار هم بوده و زندگی می کنیم.

پایان پیام/ 566