آیین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر استانی بچه‌های مسجد برگزار می‌شود
آيين اختتاميه سومين جشنواره تئاتر استاني بچه‌هاي مسجد برگزار مي‌شود
با معرفی برگزیدگان و گروه‌های برتر؛

آیین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر استانی بچه‌های مسجد برگزار می‌شود

آيين اختتاميه سومين جشنواره تئاتر استاني بچه‌هاي مسجد با همکاري ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم برگزار و گروه‌هاي برتر معرفي و تقدير مي‌شوند.
شناسه خبر : 45617 تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان قم: سومین جشنواره استانی تئاتر بچه های مسجد با همکاری حوزه هنری و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در حال برگزاری بوده و روز جمعه 26 اسفندماه آیین اختتامیه این جشنواره از ساعت 16 در سالن شهید آوینی واقع در بلوار جمهوری، با تجلیل از برگزیدگان و معرفی آثار راه یافته به مرحله ملی برگزار می شود.

طی چهار روز برگزاری سومین جشنواره استانی بچه‌های مسجد 19 گروه نمایشی در 57 نوبت، در مساجد سطح شهر قم و پلاتو ماه حوزه هنری قم اجرای عمومی خواهند داشت.

داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه از روز دوشنبه (22 اسفند) آغاز شده و تا پنجشنبه 25 اسفند ماه  ادامه یافته و هرکدام از گروه ها علاوه بر اجرا در حضور داوران در پلاتو ماه؛ باید در مساجد شهر مقدس قم نیز دو اجرا داشته باشند.

همچنین 19 اثر نمایشی که در مرحله بازبینی نتوانستند نظر بازبینان را جلب و به مرحله‌ مسابقه راه پیدا کنند، پس از برگزاری اختتامیه، به اجرا در مساجد شهر مقدس قم می‌پردازند و بدین صورت تنور تئاتر بچه‌های مسجد گرم خواهد ماند.

از سوی دیگر 9 گروه تئاتر بانوان نیز در بخش مسابقه از ساعت 14 تا 18 در پلاتو ماه به روی صحنه می‌روند که شامل اجرای گروه نمایش «راز گل سرخ» از مسجد مصطفی خمینی(ره)،‌ «مادرجان سلام» از مسجد جواد الائمه(ع)، «وداع در حرم» از مسجد امام خمینی(ره)، «جان پدر کجاستی» از مسجد عترت، «بچه‌های انقلاب» از مسجد جوادالائمه(ع)، «تازه چه خبر؟» از مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، «خانواده آسمانی» از مسجد حاج غضنفر، «آب نبات چوبی» از مسجد حسینی و «یک باغچه بنفشه برای تو» از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) می شود.

همچنین 10 گروه آقایان که روزهای 24 و 25 اسفند ماه در حضور داوران به روی صحنه خواهند رفت عبارتند از: «اعترافات یک مرد مسیحی» از مسجد حضرت ابوالفضل(ع)،‌ «همه آب‌ها نام عباس را می‌دانند» مسجد حسینی،‌ «شبرانه ناموفق یک هیولا» از مسجد حضرت ابوالفضل(ع)،‌ «سرباز سردار» از مسجد حسینی،‌ «ساعت مچی سیاه و سفید» از مسجد چهارده معصوم(ع)،‌ «کاخ ریاست جمهوری» از مسجد جواد الائمه(ع)، «بچه‌ها بیایید بازی» از مسجد مصطفی خمینی(ره)، «شهر حرم» از مسجد حضرت خدیجه(س)، «سرباز» از مسجد ولیعصر و «دوستی ابدی» از مسجد چهارده معصوم(ع).

گفتنی است: آثار بخش بانوان توسط «لیلا سادات موسوی»، «لیلا ملائی» و «زهرا محمد باقری» داوری خواهند شد و «سید حسن فدایی حسین»،‌ «حامد جلالی» و «سید حمید لاجوردی» نیز آثار نمایشی بخش آقایان را داوری خواهند کرد.

خاطر نشان می شود: استان قم به دلیل تعداد بالای گروه‌های نمایشی فعال در مساجد به تنهایی یک ناحیه از نواحی پنج گانه‌ تئاتر بچه‌های مسجد را به خود اختصاص داده‌است.