مخاطبان کانون‌های مساجد از طیف‌های مختلف جامعه هستند
مخاطبان کانون‌های مساجد از طیف‌های مختلف جامعه هستند

مخاطبان کانون‌های مساجد از طیف‌های مختلف جامعه هستند

حجت الاسلام کلات پور،گفت: برنامه‌هاي مختلفي در سطح کانون‌هاي فرهنگي هنري استان با شرکت طيف‌هاي مختلف جامعه برگزار مي‌شود
شناسه خبر : 1257043 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه و به نقل از  ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) از کرمانشاه، حجت الاسلام «افشين کلات پور» دضمن تبريک اعياد شعبانيه، گفت: ۱۸ اسفند ماه مصادف با سالروز تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور است پايگاهي امني که با فرهنگ اصيل ايراني گره خورده است.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمانشاه، در ادامه به فرارسيدن سي امين سالگرد تاسيس کانون های مساجد اشاره و تصریح کرد: با شبيخون و هجوم فرهنگي که در دهه ۷۰ عليه انقلاب اسلامي شکل گرفت، رهبر فرزانه انقلاب اسلامي فرمودند: در کنار هر مسجد بايد يک کانون فرهنگي هنري احداث شود.

 

وي مساجد را خاستگاه اصلي انقلاب خواند و ابراز کرد: ۵۸۹ کانون فرهنگي هنري با عضويت بيش از ۳۲ هزار نفر در مناطق مختلف استان کرمانشاه مشغول به فعاليت هستند.

 

حجت الاسلام کلات پور با اشاره به اينکه کانون هاي فرهنگي، هنري فقط به مرکز استان و شهر هاي بزرگ محدود نشده است، تصريح کرد: ۶۱ درصد از کانون هاي فرهنگي، هنري در مناطق روستايي هستند و در اين مناطق فعاليت مي کنند.

 

وي عنوان کرد: در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد برنامه هاي مختلفي برگزار مي شود که طيف‌هاي مختلف جامعه را دربر مي گيرد.

 

مدير ستاد هماهنگی کانون های مساجد کرمانشاه، با اشاره به محوريت برنامه هاي فرهنگي و هنري منطبق بر آموزه هاي قرآن و عترت و مباحث مرتبط با تحکيم خانواده، از برنامه ريزي هاي صورت گرفته با پيش بيني برنامه هاي شاخص قرآني ويژه ماه مبارک رمضان در کانون هاي مساجد خبر داد.

 

وي با اشاره به تقارن ماه ضيافت الله با ايام نوروز، برپايي سفره هاي هفت سين قرآني در کانون ها را به عنوان يکي از برنامه هاي پيش بيني شده در استقبال از بهار قرآن و بهار طبيعت برشمرد و گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان برنامه غبار روبي مساجد با حضور گسترده اعضاي کانون هاي مساجد برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام کلات پور، در بخش ديگري از سخنانش گفت: در زمان همه گيري کرونا تنها نهادي که بحث فرهنگي را تعطيل نکرده است کانون هاي مساجد بودند.

 

وي اضافه کرد: با توجه به اينکه هدف اصلي کانون ها مباحث فرهنگي است اما در بحث مواسات و همدلي متناسب با شرايطي که کرونا بر اقتصاد و معيشت مردم حاکم کرده بود، قريب به ۸۰ تن گوشت گرم در طي ۱۸ مرحله توزيع شد.

 

حجت الاسلام کلات پور گفت: ۴۰ برنامه در زيست بومي به نام بچه هاي مسجد و در بستر فضاي مجازي توسط کانون ها ارائه شده است.

 

وي با تاکيد بر اينکه خانواده ها فرزندان خود را براي حضور در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد تشويق کنند، عنوان کرد: فرزنداني که در مسجد تربيت شوند و با خدا تقريب پيدا کنند؛ آينده خوبي را خواهند داشت.

 

حجت الاسلام کلات پور، تصريح کرد: اگر هدف ما اين است که دادگستري ها و کلانتري ها خلوت شود بايد فرزندانمان را با مسجد و خانه خدا آشنا کنيم.

 

وي گفت: براي جلوگيري از گسترش ناهنجاري هاي اجتماعي و همچنين تربيت صحيح فرزندان بايد آنان را با مسجد و خانه خدا آشنا کرد.

پایان پیام/ 712