همراهی کانون‌های مساجد با پایگاه‌های بسیج در رفع چالش‌های فرهنگی موثراست
همراهي کانون‌هاي مساجد با پايگاه‌هاي بسيج در رفع چالش‌هاي فرهنگي موثراست
نماینده ولی فقیه دراستان سمنان:

همراهی کانون‌های مساجد با پایگاه‌های بسیج در رفع چالش‌های فرهنگی موثراست

حجت الاسلام مطيعي گفت: همراهي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد با پايگاه‌هاي بسيج و هيئت‌هاي مذهبي مي‌تواند به رفع بسياري از چالش‌هاي فرهنگي کمک کند.
شناسه خبر : 45457 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۴۶
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان سمنان؛حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» در خطبه‌های نماز جمعه سمنان ضمن گرامیداشت سی‌امین سالروز تاسیس کانون فرهنگی‌هنری مساجدگفت: مسجدها سنگر و مرکز کارهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مرکز تربیت نیروهای انسانی با اخلاص، با بصیرت و توانمند است و ضرورت دارد زمینه استفاده از مسجدها بیش از پیش فراهم شود.

 

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ظرفیت‌های خوب برای توسعه اقدامات فرهنگی در محلات است.

 

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به اینکه استفاده از مواد محترقه برای مراسم چهارشنبه آخر سال همواره باعث بروز مشکلات و حوادث تلخی برای خانواده‌ها شده است، از جوانان درخواست کرد با کنار گذاشتن این وسایل آسیب زا چهارشنبه آخر سال را با آرامش و شادی سپری و سال را با سلامتی تحویل کنند.

 

امام جمعه سمنان با تأکید براینکه خانواده‌ها طی این ایام بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و آنها را از خطرات احتمالی مواد آتش زا مطلع کنند،  ادامه داد: از نیروی انتظامی نیز درخواست داریم تا طی چند روز باقی مانده به چهارشنبه آخر سال حتماً مراقبت بیشتری داشته باشند تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود.

 

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت روز سربازان گمنام امام زمان(عج)،اضافه کرد: امنیت جامعه مرهون جانفشانی سربازان جان بر کف است.

 

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه آرامش در سایه تدبیر و مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) است ادامه داد: امروز در سایه نظام جمهوری اسلامی شاهد امنیت پایدار و استوار هستیم، امنیتی که هیچ ابر قدرتی و استکبار جهانی نمی‌تواند آن را خدشه دار کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به مسمومیت‌های دانش آموزان  برخی مدارس استان سمنان اظهار کرد: تأمین امنیت مدارس یکی از اولویت‌های جدی است که پیگیری می‌شود و همه نیروهای انتظامی، امنیتی و نظارتی در حال بررسی موضوع هستند.

 

وی ضمن بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی اخیر با ایجاد ناامنی در مدارس به ویژه دخترانه بار دیگر کینه و عداوت خود را نسبت به جمهوری اسلامی نشان داده است، اضافه کرد: دشمن با عمل خبیثانه خود دختران جوان را هدف قرار داد که انتظار می‌رود برای برقراری امنیت عامل یا عاملان آن شناسایی و فوراً دستگیر و مجازات شوند.

 

حجت الاسلام مطیعی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز برای برخورد قاطع با عوامل ایجاد ناامنی در مدارس دستور ویژه داده‌اند و این امر، هم‌اکنون اولویت جدی دستگاه‌های  ذیربط  است.

 

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان ضمن درخواست ازحوزه اصناف و رعایت حقوق مصرف کننده و شهروندی بیان کرد: در این موج گرانی و تورم حداقل انتظار از اصناف این که به این افزایش قیمت دامن نزنند و با رعایت انصاف هوای مشتری و مصرف کنندگان را داشته باشند.

 

وی در ایام منتهی به عید نوروز از شهروندان استان سمنان درخواست کرد تا یاری کننده نیازمندان و محرومان جامعه باشندو مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به کمیته امداد تحویل دهند تا آنها مایحتاج مورد نیاز، بسته‌های معیشت و غیره در آستانه سال نو مستمندان را تهیه و بین آنها توزیع کنند.