شاخص اصلی فعالیت در کانون‌های فرهنگی و هنری درمساجد باید قرآنی باشد
شاخص اصلی فعالیت در کانون‌های فرهنگی و هنری درمساجد باید قرآنی باشد

شاخص اصلی فعالیت در کانون‌های فرهنگی و هنری درمساجد باید قرآنی باشد

حجت الاسلام و المسلمین جلالی گفت: شاخص اصلی فعالیت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید قرآنی باشد و در این راستا باید از کانون های فعال تجلیل شود.
شناسه خبر : 1256811 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، نشست صمیمی مدیران شهرستان چهاربرج با حضور حجت الاسلام اصغر جلالی، امام جمعه شهرستان چهاربرج، آرش قنبری، مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میاندوآب و مدیران کانون های فعال در دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: شاخص اصلی فعالیت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید قرآنی باشد و در این راستا باید از کانون های فعال تجلیل شود.  

وی گفت: ارتقاء معارف قرآنی و زمینه های حضور مردم در ویژه برنامه های قرآنی باید از برنامه ریزی های اصلی فعالیت های قرآنی باشد.

این مسئول بیان کرد: ترغیب متولیان مسجدی به برگزاری برنامه های قرآن محور در ایام ماه مبارک رمضان باعث احیای سنت قرآنی در جامعه می شود

وی افزود: در طرح اوقات فراغت کانون فرهنگی و هنری «امام زاده تاج الدین علی» باید قطب فرهنگی و اردوی تفریحی و زیارتی کانون‌ها درنظر گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی ادامه داد: کانونهای مساجد حتما باید با آموزش و پرورش تفاهم نامه داشته باشد تا پیوند مسجد و مدرسه خوب گره زده شود.

وی کانون های فرهنگی هنری در مساجد را حلقه وصلی دانست که بسیاری از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و جوانان را دور هم جمع می‌کنند اظهار کرد: بهترین مکان برای جذب جوانان به مساجد همین کانون های فرهنگی هنری است و لذا انتظار می‌رود تا از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

گفتنی است؛  در پایان این مراسم مدیران کانون های فرهنگی و هنری شهرستان از فعالیت های شاخص کانونی  سال 1401 گزارش ارائه کردند.

پایان پیام/ 566