مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری پرچم دار مساجد هستند
مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری پرچم دار مساجد هستند

مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری پرچم دار مساجد هستند

رضایی گفت: مدیران کانون های فرهنگی پرچم‌دار مساجد هستند و در سراسر کشور به صورت فی سبیل الله در مساجد فعالیت می‌کنند.
شناسه خبر : 1256805 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان‌غربی، مراسم بزرگداشت سالروز تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد،با حضور علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی، زهرا آبسوران، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، پنج‌شنبه(18 اسفندماه) برگزار شد.

محسن رضایی، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مدیران کانون‌های مساجد سربازان گمنام فرهنگی هستند، گفت: این مدیران پرچم‌دار کانون‌های فرهنگی و هنری هستند و در سراسر کشور به صورت فی سبیل الله در مساجد فعالیت می‌کنند. و با ارتباط دادن مردم با مسجد، رونق دادن به مساجد و پررنگ کردن برنامه‌های فرهنگی در مساجد این اهداف خود را دنبال کنند.

وی افزود: امروز نقش مسجد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد زیرا به عنوان یکی از مکان‌های فرهنگی تاثیرگذار می‌تواند جامعه را از بسیاری مکشلات و آسیب‌ها دور نگه دارد. رضایی ادامه داد: کانون‌های استان آذربایجان‌غربی با کمترین هزینه بیشترین و بهترین کارهای فرهنگی و انجام می‌دهند و نیاز دارند که تمام مسئولین در کنار این مدیران باشند.

رضایی برگزاری نمایشگاه بزرگ توانمندی و دست آوردهای کانونهای مساجد استان در حوزه صنایع دستی، محصولات سنتی (جوامع محلی)، داروهای گیاهی، فیلم کوتاه، سرود و نمایش در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه ،همزمان با نماز جمعه این شهرستان و درمهاباد (سالن وحدت شهرداری)، را از جمله برنامه های ستاد در این هفته عنوان کرد.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌‌غربی نیز در ادامه گفت: باید برای شروع کار در مساجد، 10سال به عقب یعنی زمان پویایی مساجد، برگردیم و سپس برای رشد و پیشرفت مسجد و برنامه‌های مسجدی تلاش کنیم. و در مساجد به نیاز های علمی، روانی و اجتماعی جوانان پرداخته شود و جوان بتواند تمام جواب‌های ذهن خود را از مسجد پیگیر باشد.

وی افزود: ما باید به جوانان و نوجوانان امید داشته باشیم که اگر دست محبتی بر سر آنها کشیده شود به طور قطع شاهد حضور آنها در فعالیت‌های انقلابی نیز خواهیم بود.

نوروزی ادامه داد: آنچه بر شکوه و زیبایی کانون های فرهنگی و هنری مساجد افزوده است، حضور هزاران جوانان متعهد و کارآمد است.

این مسئول گفت: مسجد حامی اصلی جریان انقلاب بوده و این اهمیت کار در مسجد را نشان می‌دهد، فعالیت در مسجد ایثار است، برای تربیت نسل‌های آینده نیاز به کار فرهنگی وجود دارد و نهادینه کردن کار فرهنگی و قرآنی اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در سال جدید اهدای کارهای فرهنگی مساجد را در روستاهای کم‌برخوردار خواهیم داشت، گفت: فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی محلات، روستا و شهرها را باید در داخل مساجد انجام دهیم و ماه مبارک رمضان آغازی برای بازگشت به مساجد خواهد بود. اراده با اعتقاد باید داشته باشیم و انشاالله مساجد استان آذربایجان‌غربی را به پایگاه‌های فرهنگی این استان تبدیل کنیم و الگویی برای تمام استان‌های کشور باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود:  بی تردید غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و ترویج ارزش ها و مفاهیم دینی از طریق آموزش های صورت گرفته در کانون های فرهنگی هنری مساجد و ایجاد کانون های تخصصی با موضوعات روز و مبتلا به جامعه از جمله رهاوردهای این کانون ها بوده است.

نوروزی ادامه داد: با وجود همجه های دشمن در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه فرهنگ و هنر کشور از رشد قابل توجهی در کشور و در استان برخوردار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قبله‌ای، روحانی مسجد بقیه‌الله ارومیه، استاد و مدرس دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جوانان باید در مساجد تربیت شوند، گفت: جوانی که در مسجد حضور پیدا می‌کند باید مسجد را عین خانه خود راحت بداند، و مساجد را باید از لحاظ فکری بسازیم تا مسجد هم فکر و ذهن انسان را بسازد.

وی افزود: متاسفانه شیوع کرونا و تعطیلی مساجد و همچنین غفلت از مساجد باعث شد دشمن از این موضوع سواستفاده کند و ذهن جوانان را در فضای مجازی درگیر کند.

این روحانی بیان کرد: فرزندان زینت خانواده هستند و باید در مسجد تربیت شوند و حضور نوجوانان و جوانان در مراسم اعتکاف نشان از توجه جوانان به مسجد دارد.

 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از مدیران کانون های فرهنگی و هنری حضرت فاطمه الزهرا (س)، احیا العلوم، کریمه اهل بیت، علمدار نینوا، لیله القدر، توحید، وصی پیامبر، حبیب ابن مظاهر (ع)، امام زمان(عج)، ساتلمش محمدلو، منتظان امام زمان (عج)، نور آل محمد، شجره الاایمان، عاشقان حضرت مهدی (عج)، حضرت فاطمه الزهرا (س)، بنت الحسین (ع)، حضرت زینب کبری (س)، حکمت، شریف، جوادالائمه، عارف و علمدار عصر ظهور تجلیل شده‌اند. اجرای سرود عشق من ایران توسط کانون فرهنگی هنری کمیل و گروه سرود کانون فرهنگی هنری منتظران امام زمان (عج) از دیگر برنامه‌های این همایش است.

پایان پیام/ 566