کانون های مساجد بهترین محل برای تربیت دینی جوانان هستند
کانون های مساجد بهترین محل برای تربیت دینی جوانان هستند

کانون های مساجد بهترین محل برای تربیت دینی جوانان هستند

قنبری گفت: کانون های مساجد در ترویج سبک زندگی اسلامی و تربیت دینی جوانان و نوجوانان میتواند نقش آفرین باشد و بهترین محل برای تربیت دینی جوانان هستند.
شناسه خبر : 1256814 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۵۵

آرش قنبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: کانون های مساجد در ترویج سبک زندگی اسلامی و تربیت دینی جوانان و نوجوانان میتواند نقش آفرین باشد و بهترین محل برای تربیت دینی جوانان هستند.

مسئول دفتر نمایندگی  کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میاندوآب افزود: کانونهای مساجد بستر مناسب رشد و اعتلای فرهنگی جوانان هستند و کانون های مساجد به عنوان ظرفیت ارزشمند فرهنگی هستند که به صورت مردمی و خود جوش در اقصی نقاط شهری و روستایی در حوزه فرهنگ و هنر با محوریت آموزه های قرآنی، سیره نبوی، معارف اهل بیت (ع) و ارزش های اسلامی فعالیت میکنند.

قنبری افزود: اگر نگاهی گذرا به تاریخ انقلاب اسلامی بیندازیم به سادگی این ادعا را به اثبات می رساند، در طول تاریخ تمام موقعیت های به دست آمده با مسجد گره خورده است، قبل از پیروزی این انقلاب مرکز تجمع، ساماندهی و هدایت نیروهای انقلابی مساجد بودند.

این مسئول ادامه داد: در شرایط امروز تصمیم به جا و شایسته‌ای را که مسئولان امر گرفته اند و بدان اصرار دارند این است که با توجه به شرایط برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت فرهنگی جامعه در استفاده از ظرفیت مسجد نباید مورد غفلت واقع شود، و کانونهای فرهنگی هنری مساجد در راستای رسیدن به این هدف شکل گرفته و اگر امروز این کانون ها مورد توجه جدی باشند قطعا ما با استفاده از این ظرفیت مساجد در اداره امور فرهنگی جامعه توفیقی بیش از پیش خواهیم داشت.

قنبری در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه های اجرا شده به مناسبت نیمه شعبان و میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت و گرامیداشت  18 اسفند سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجدکشور، گفت: برپایی ایستگاه های صلواتی و جشن اعیاد شعبانیه، دیدار با امامان جمعه و فرمانداران شهرستان ها با حضور جمعی از مدیران کانون، تجلیل از مدیران فعال کانون های شاخص، تجلیل از گروهای سرود فعال،  دیدار با چندین خانواده شهدا با حضور مدیر کانون مسجد از جمله برنامه های اجرا شده در این اعیاد است.

وی با بیان اینکه در میاندوآب 221 کانون فرهنگی و هنری شهری و روستایی فعالیت می کنند، افزود: از این تعداد در شهرستان میاندوآب 158 کانون، و شهرستان چهاربرج  24 کانون،  شهرستان باروق 39کانون با 5 کتابخانه مسجدی فعال هستند.

پایان پیام/ 566