کانون های مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل استکبار و کفر جهانی برنامه دارند
کانون های مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل استکبار و کفر جهانی برنامه دارند

کانون های مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل استکبار و کفر جهانی برنامه دارند

صفدری،گفت:کانون های پرتحرک و فعال مذهبی، اجتماعی و مردمی در مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل استکبار و کفر جهانی.کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ویژه برنامه های متعددی برای حضور جوانان در برنامه های فرهنگی و مذهبی دارند.
شناسه خبر : 1256799 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۴۵

علی صفدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، ضمن تبریک بمناسبت فررارسیدن ۱۸ اسفند  سالروز سی سالگی کانون های فرهنگی هنری مساجد،گفت: کانون های فرهنگی هنری نقش مهم و اثرگذاری در جذب نوجوانان و جوانان به نهاد مسجد دارند و از همین رو باید این کانون ها در تمامی مساجد استان فعال شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مساجد پایگاه‌های مقاومت هستند، افزود:حضور جوان در مسجد نیازمند ابزاری است که از آن جمله مسائل فرهنگی است زیرا مساجد سکوی پرتاب انسان‌ها به سمت قله‌های معرفت، اخلاق و انسانیت هستند.

 

وی با اشاره به اهداف تشکیل کانون  فرهنگی هنری مساجد ، تصریح کرد:  تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روحبخش اسلام و تاکید بر آرمانها و ارزشهای معنوی و فرهنگ اسلامی، گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در تمام امور فرهنگی،زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج فرهنگ بسیجی، ارائه و عرضه فعالیت های فرهنگی، هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه های فرهنگی هنری، جذب جوانان به مساجد، حضور و استفاده از ظرفیت جوانان در برنامه ها از اهداف تشکیل این نهاد است.

 

صفدری با اشاره به اینکه متأسفانه هم اکنون مساجد جایگاه واقعی خود را از دست داده‌اند،تاکید کرد: با توجه  به شرایط مساجد دچار این مشکل شده اند و تنها امید برای برگرداندن مساجد به کارکرد و جایگاه اصلی خودش و فعال و پویا کردن محیط آن، جوانانی است که به عنوان نمایندگان فرهنگی جامعه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه،اظهار کرد: کانون ها بر طراوت بخشیدن به فضای مساجد،موثر هستند و از آن جا که بچه های مسجد، جوان، دغدغه مند و فعال  هستند می توانند اثرگذار باشند و این پویایی و جوشش را در مساجد ایجاد کنند.  

 

وی گفت: کانوهای مساجد امن ترین مکان برای حضور و فعالیت جوانان و نوجوان است که خانواده کمتر دغدغه جوانان را دارند و دشمنان این نظام از این موضوع بسیار نگران و برآشفته هستند وقتی می بینند جوانان برومند ایران جذب کانون های مساجد می شوند.

 

پایان پیام/ 712