کانون های مساجد در مسیر تحقق نهضت بازگشت به مساجد نیازمند رهنمودهای رهبر است
کانون هاي مساجد در مسير تحقق نهضت بازگشت به مساجد نيازمند رهنمودهاي رهبر است

کانون های مساجد در مسیر تحقق نهضت بازگشت به مساجد نیازمند رهنمودهای رهبر است

حجت الاسلام کلات پور،گفت: امروز کانون هاي مساجد در مسير تحقق نهضت بازگشت به مساجد و تربيت نسلي متعهد و کارآمد، نيازمند رهنمودهاي عالمانه رهبر فرزانه انقلاب است.
شناسه خبر : 1256801 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۴۶

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ، با اشاره به فرا رسیدن  ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون مساجد  گفت :کانون های مساجد استان باید برای دسترسی به اهداف مورد نظر در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان از رهنمودهای رهبر انقلاب باید استفاده کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه،افزود :مساجد همان‌گونه که پیش از انقلاب نقش روشنگری در میان آحاد مردم داشتند و در حین انقلاب نیز پایگاه درس‌آموزی بودند و در دوران دفاع مقدس هم پایگاه ایثار و شهادت به شمار می‌آمدند هستندو در حال حاضر نیز در حفظ دستاوردهای انقلاب نقش مهمی بر عهده  دارند لذا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در احیای کارکرد مساجد نقش قابل توجه‌ای داشته و دارند و تلاش اعضای کانون‌ها برای احیای کارکردهای مساجد تأثیر بسیاری در این زمینه دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت ۵۸۲ کانون مسجد با حدود ۳۲ هزار جمعیت عضو  در کرمانشاه ، خاطر نشان کرد: با حضور خود جوش جوانان و اعضای کانون برنامه‌های متعدد فرهنگی، هنری، آموزشی قرآن، تلاوت ، برپایی محافل انس با قرآن،کلاس های احکام ،برگزار برنامه های جشن و اعیاد،شهادت ها و وسوگواری ها، غبار روبی مساجد، کمک به نیازمندان ، برگزاری سه شنبه های تکریم نمونه از برنامه های اجرایی در کانون های استان است.

 

حجت الاسلام کلات پور ،تصریج کرد: بمناسبت سالروز تاسیس کانون مساجد برنامه های مختلفی در سطح استان همچون دیدار کارکنان کانون مساجد با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، شخصیت‌های دینی و مذهبی و برگزاری برنامه‌های شاد با توجه به اعیاد شعبانیه، برگزاری مسابقات مختلف، برپایی محافل انس با قرآن، دیدار با خانواده های شهدا کانون از برنامه های شاخص در این ایام است. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال ماه مبارک رمضان با ایام نوروز مصادف شده است، اظهار کرد:سفره‌های هفت‌سین قرآنی در مساجد پهن خواهد شد و مساجد را به کمک هیأت امنا و امام جماعت برای میزبانی از ضیافت مهمانان خانه خدا آماده خواهیم کرد .

 

پایان پیام/ 712