بچه‌های مسجد همواره در شرایط مختلف پای کار بوده‌اند/نهضت بازگشت به مساجد در سایه حرکت جهادی محقق می‌شود
بچه‌هاي مسجد همواره در شرايط مختلف پاي کار بوده‌اند/نهضت بازگشت به مساجد در سايه حرکت جهادي محقق مي‌شود
معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در برنامه زنده «سیمای خانواده» مطرح کرد؛

بچه‌های مسجد همواره در شرایط مختلف پای کار بوده‌اند/نهضت بازگشت به مساجد در سایه حرکت جهادی محقق می‌شود

مقدم، ضمن حضور در برنامه زنده «سيماي خانواده» با بيان اينکه بچه‌هاي مسجد همواره در شرايط مختلف پاي کار بوده‌اند، گفت: نهضت بازگشت به مساجد در سايه حرکت جهادي محقق مي‌شود.
شناسه خبر : 45410 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، برنامه زنده «سیمای خانواده» امروز پنج‌شنبه 18 اسفند ماه، همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد میزبان «مهدی مقدم» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بود.

مقدم، در ابتدای مباحث خود ضمن گرامیداشت نیمه شعبان گفت: مساجد در این روزها فعالیت مضاعفی نسبت به سایر ایام دارند و چه در داخل مسجد و چه در سطح محلات، مردم مشغول پذیرایی و آذین بندی‌های خاص نیمه شعبان هستند.
 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: در سطح کشور دهها هزار مسجد روستایی وجود دارد که به مناسبت این ایام تدارک ویژه‌ای دارند و اهل روستا دور هم جمع شده و با تهیه ولیمه و پخش نذورات، به گرامیداشت این ایام مبارک مبادرت داشتند.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به افت و خیزهایی که بعضا در روال فعالیت‌های مساجد وجود دارد، افزود: این مساله را در هر کار فرهنگی مشاهده می‌کنیم اما با این وجود همچنان مساجد در برخی عرصه ها در اوج هستند و ما وظیفه داریم این موارد را بیش از پیش فعال کرده و رونق ببخشیم.

مقدم در ادامه به برخی روایات معصومین (ع) درباره مسجد اشاره کرد و گفت: بر اساس آنچه که از لسان ائمه اطهار (ع) به دست ما رسیده است حضور در مسجد نه تنها تاثیر فردی بلکه تاثیر اجتماعی داشته و منجر به ساخت جامعه اسلامی می شود؛ بنابراین در ادبیات دینی درباره مسجد با چنین مکانیزم و فرآیندی مواجهیم.
 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تصریح کرد: مساجد محل حضور گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی است؛ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سالیان سال است که نسبت به این مسأله یعنی حضور مردم در فعالیت ها و مشارکت‌شان در امور تاکید دارند و می فرمایند کارها را با مردم انجام دهید.


وی افزود: آنچه که امروز در سطح مساجد شاهد هستیم اقدامی در راستای تحقق این اهداف و منویات معظم له است؛ از سوی دیگر شعار نهضت بازگشت به مساجد که در دولت سیزدهم مطرح شد، گامی در راستای بازگشت به همین کارکردها محسوب می شود.

مقدم با اشاره به تلاش جهادی بچه‌های مسجد و اعضای کانون‌ها در برهه‌های مختلف تصریح کرد: گروه‌های متعددی در مسجد تشکیل می شوند و در شرایط مختلف پای کار می‌آیند؛ از جمله این موارد می توان به حضور بچه های مسجد در جریان زلزله خوی اشاره داشت که شخصا بازدید داشتم و شاهد بودم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد متعددی برای آن دسته از کودکان و نوجوانانی که مدارس‌شان تعطیل بود در چادرها برنامه اجرا می کردند؛ بنابراین رویکرد همه جانبه فرهنگی را در فعالیت بچه‌های مسجد شاهد هستیم.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در ادامه راه‌اندازی کارگاه‌های کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار را از دیگر فعالیت‌های بچه‌های مسجد و کانون ها برشمرد و تصریح کرد: در روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ مختلفی شاهد فعالیت کارگاه‌های بزرگ خیاطی بودم که منجر به ایجاد اشتغال و تولید درآمد شده بودند.