دولت در تقویت فعالیت‌های فرهنگی مساجد به کانون‌های فرهنگی هنری اتکاء دارد
دولت در تقویت فعالیت‌های فرهنگی مساجد به کانون‌های فرهنگی هنری اتکاء دارد

دولت در تقویت فعالیت‌های فرهنگی مساجد به کانون‌های فرهنگی هنری اتکاء دارد

اسماعیلی گفت: دولت برنامه‌های خوبی برای تقويت فعاليت‌های فرهنگی در مساجد دارد که عمده اين برنامه‌ها از طريق کانون‌های مساجد پيگیری می‌شود و به سرانجام می‌رسد.
شناسه خبر : 1256698 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۵۹

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: «محمدمهدي اسماعيلی» در گفت وگو با روابط عمومي ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، با اشاره به نقش مؤثر مساجد در ترويج فرهنگ و هنر دينی؛ به جايگاه اين مکان عبادي و تاريخ‌ساز در مبارزه با تهاجم فرهنگي اشاره و اظهار کرد: مسجد همواره پايگاه اصلي براي ترويج و صيانت از ارزش‌های انقلابی و اسلامی ما محسوب می شود، پيروزی و پيشرفت انقلاب اسلامی، نتيجه اين پيوند و انس با مساجد است.

 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اکنون نيز در مواجهه با مشکلات و آسيب‌های اجتماعی، مهمترين کانون و نهادي که در اختيار جبهه انقلاب اسلامي قرار دارد، مسجد است. دولت هم برنامه های خوبی برای تقويت فعاليت‌های فرهنگی در مساجد دارد که عمده اين برنامه ها از طريق کانون‌های مساجد پيگیری می‌شود و به سرانجام می‌رسد.

 

وي در بخش ديگری از مباحث خود با بيان اينکه مساجد محل ارايه محتوای مفيد دينی هستند، تصريح کرد: هيئات مذهبی، جلسات مختلف و تمامی فعاليت هايی که در مسجد شکل می گيرند، همگی از جمله کنش‌های دينی و محتوای سالم محسوب می شوند؛ بنابراين بايد برای گسترش اين رويکردها تلاش شود.

 

اسماعيلی گفت: تلاش ما اين است که در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، دوباره مسجد را به کانون فعاليت های مفيد ديني تبديل کنيم.

 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به ۱۸ اسفند، سالروز تاسيس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و افزود: از آنجایی که اين ايام مصادف با نيمه شعبان است، در تدارک برنامه مفصلي به مناسبت بزرگداشت هر دو مناسبت هستيم.

 

وي با اشاره به گذشت ۳۰ سال از تاسيس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: با رونق فعاليت‌های کانون‌های فرهنگی هنری عملا امروز شاهد شکل گيری يک شبکه مؤثر و وسيع مسجدی هستيم.

 

اسماعيلي در بخش ديگری از مباحث خود ضمن تقدير از فعاليت‌های بچه‌های مسجد در عرصه‌های مختلف خاطر نشان کرد: بايد تلاش شود که اين فعاليت‌ها با تمرکز بر برنامه‌ريزی برای گروه سنی کودک، نوجوان و جوان افزايش يافته و منجر به حضور نسل تازه در مسجد شود؛ بايد توجه داشته باشيم که مسجد مهمترين سرمايه انقلاب اسلامي است و اين ظرفيت بزرگ بايد در اختيار مردم باشد.

 

وی در پايان بيان کرد: در اين بين وظيفه ما تسهيل گری براي حضور آحاد مردم براي حضور در مسجد و فعاليت‌هاي مسجدی است؛ طبيعتا کانون‌های مساجد با گستره فعاليتی که در عرصه های مختلف دارند می توانند در اين مسير ياری گر ما باشند و با اقدامات مختلف از جمله اجرای سرود، نمايش فيلم‌های ارزشی، بيش از پيش در حوزه فرهنگ و هنر اين مرز و بوم بدرخشند.

پایان پیام/ 9