جشنواره های فرهنگی هنری می توانند پای مخاطب را به مسجد باز کنند
جشنواره های فرهنگی هنری می توانند پای مخاطب را به مسجد باز کنند

جشنواره های فرهنگی هنری می توانند پای مخاطب را به مسجد باز کنند

رضایی با بیان اینکه طی این سال ها کمتر برای تقویت بخش هنری کانون های مساجد تلاش شده، گفت: انتظار می رود با برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری نظیر «گنبد فیروزه ای» ویژه عموم مردم، موجبات جذب مخاطب از هر سن و قشری در فعالیت های این کانون ها فراهم شود.
شناسه خبر : 1256653 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۵۵

نسیم رضایی-داور بخش نقاشی و عکاسی جشنواره «گنبد فیروزه ای»- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، با بیان اینکه در بخش نقاشی به این جشنواره ۴۶۰ اثر از کل استان رسیده است، اظهار کرد: میتوان گفت تقریبا از هر شهر حدود پنج الی ۶ اثر رسیده که یک بخشی از آن‌ها به سبک جدید و یک سری از آثار ضعیف بود.

 

وی با بیان اینکه در داوری آثار رسیده رعایت مساوات سرلوحه کارمان بود، اعلام کرد: پس از داوری در نهایت در عین حال سه کودک، سه نوجوان و شش شایسته تقدیر به‌عنوان برنده نهایی مشخص شدند.

 

رضایی افزود: با توجه به اینکه بخش نقاشی کودک و نوجوان و بخش عکاسی در جشنواره آزاد بود به نظر می‌رسد که برگزاری این جشنواره نیاز به یک سری تغییرات در بخش فراخوان دارد، چرا که رده سنی کلی بیان شد و مشخص نشد دقیقا چه کسانی شرکت کننده باشند.

 

مدیرمسئول کانون پرورش فکری شهر سیمرغ همچنین عنوان کرد: در بخش نقاشی تمامی آثار رسیده مربوط به اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد بودند این نشان می‌داد که بیشترین شرکت‌کنندگان از اعضای کانون مساجد هستند، و اینکه در این مدت کوتاه تبلیغات رسانه ای خوبی صورت گرفت.

 

این فارغ التحصیل رشته ارتباط تصویری ادامه داد: باتوجه به اینکه این جشنواره اولین بار بود که برگزار می شد پس نیاز به آزمون خطا دارد تا بهتر و بهتر برگزار شود، البته یک سری از برنامه‌هایی که بازخورد خوبی نداشت مورد توجه نبود، از این رو انتظار میرود آن بخشی که خیلی پرطرفدار بود در فراخوان بعدی برجسته تر  شود.

 

وی در پایان گفت: معتقدم اگر دانش آموزان و دانشجویان بدانند که کانون مساجد فقط بخش مذهبی ندارد و میتوانند بخش فرهنگی و هنری را شامل شود خوب است، اینکه از طریق مسابقات استعدادیابی صورت بگیرد باید هدف باشد.

پایان پیام/ 286