مراسم احیای «نیمه‌شعبان» در ۸ مسجد صومعه‌سرا برگزار شد
مراسم احیای «نیمه‌شعبان» در ۸ مسجد صومعه‌سرا برگزار شد

مراسم احیای «نیمه‌شعبان» در ۸ مسجد صومعه‌سرا برگزار شد

همزمان با سراسر کشور، مراسم احیای نیمه‌شعبان در ۵ مسجد صومعه‌سرا برگزار شد.
شناسه خبر : 1256554 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان(عج)، در پنج مسجد این شهرستان، مراسم احیای شب نیمه شعبان برگزار شد.

 

مراسم احیای شب نیمه شعبان شامل برنامه‌های متنوعی همچون سخنرانی و مناجات شعبانیه، مداحی و مولودی‌خوانی و برپایی نماز جماعت بود.

 

احیا شب نیمه شعبان یکی از سنت‌هایی است که در شب میلاد دوازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت وارد شده است و بسیاری از منتظران ظهور آن حضرت با حضور در مساجد به راز و نیاز با خداوند پرداخته و تعجیل در فرج آن حضرت را از باریتعالی مسألت می کنند.

 

یکی از اهداف اصلی برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان و اجرای اعمال آن به صورت دسته جمعی استغفار از گناهان و دعا برای تعجیل در امر فرج است.

 

همچنین ۵۰ مبلغ دینی با حضور در مراسمات جشن نیمه شعبان و احیای این شب عزیز، به سخنرانی در راستای ترویج و تبیین موضوع مهدویت پرداختند.

 

در سراسر شهرستان صومعه‌سرا، منتظران ظهور حضرت صاحب الامر(عج) با آذین بندی و چراغانی میادین ، مساجد و خیابان‌ها اعیاد شعبانیه را جشن گرفته‌اند و دستان نیاز را به آستان حق دراز کرده‌اند و عاجزانه تمنای ظهور یگانه منجی بشریت را دارند.

پایان پیام/ 526